صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری: وظیفه خطیر پزشکان در نگهبانی از سلامت انسان‌ها شجاعت ویژه‌ای می‌طلبد

۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۲:۵۰
کد خبر: ۴۷۹۸۹۴۷
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: پزشکان نگهبانان سلامت انسان‌ها هستند و انجام این وظیفه خطیر همت و شجاعت ویژه‌ای را می‌طلبد.

خبرگزاری میزان- محمد رزم در نشست با مدیر کل پزشکی قانونی و اعضای هیئت مدیره نظام پزشکی استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: پزشکان نگهبانان سلامت انسان‌ها هستند و انجام این وظیفه خطیر همت و شجاعت ویژه‌ای را می‌طلبد.

وی تصریح کرد: زمانی که یک پزشک تخلفی مرتکب می‌شود نوع برخورد با وی نباید به‌گونه‌ای باشد که شجاعت برای ادامه دادن کار را از او سلب کند. تخلف در حوزه سلامت هرچقدر هم کوچک باشد باز زیاد است و لذا باید توجه شود که بروز تخلف در این حوزه به حداقل برسد.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: علیرغم آنکه حضور اعضای هیئت مدیره و دادسرای انتظامی پزشکان در عرصه نظارت می‌تواند تخلفات احتمالی پزشکی را کاهش دهد، اما لازم است کمیته‌ای با محوریت معاون دادستان مرکز استان تشکیل و از طریق تیم‌های بازرسی نتایج حاصله را گردآوری و مورد بررسی قرار دهد.

رزم گفت: در برخی از مراجعات مردمی گاهاً گزارش‌هایی واصل شده مبنی بر اینکه برخی پزشکان در مطب‌های شخصی خود به سیستم بیمه متصل نیستند و یا از نگارش نسخه الکترونیکی خودداری می‌کنند.

وی تصریح کرد: باید توجه داشت که گاهی عمل اشتباه یک فرد به پای همه افراد نوشته می‌شود و می‌تواند عملکرد کل مجموعه را زیر سوال ببرد و لذا نباید اجازه داد که تخلف یک نفر به وجهه و شأن و منزلت سایرین خدشه‌ای وارد سازد.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: دادگستری استان در جهت همکاری‌های مشترک، بهترین نیرو‌های خود را برای همکاری با سازمان نظام پزشکی قرار داده است.

در این نشست دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان چهارمحال و بختیاری نیز با بیان اینکه بیشتر پرونده‌های حوزه سلامت در نظام پزشکی رسیدگی می‌شود، اظهار کرد: خوشبختانه با پیگیری‌ها و نظارت‌های مستمر مسئولان ذیربط، تخلفات در حوزه سلامات تا حد زیادی کاهش یافته، اما همچنان می‌طلبد که این نظارت‌ها تداوم داشته باشد.

صالحی افزود: دستگاه قضا خود را متولی صیانت از حقوق مردم می‌داند و لذا چنانچه این موارد اصلاح نگردد دادستانی اقدام به پلمب مطب مربوطه خواهد کرد.

وی افزود: برخی از تجهیزات بیمارستان‌های استان نیز به روز نیستند و شهروندان به دلیل آنکه نمی‌توانند خدمات مورد نیازشان را از این مراکز تأمین کنند چاره‌ای جز سفر به استان همجوار ندارند.

دادستان مرکز استان چهارمحال و بختیاری یکی دیگر از موارد مهم در حوزه پزشکی را توجه به اصول اخلاقی و مبانی دینی عنوان کرد.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *