صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

جان‎باختن ده‌ها اتباع غیرقانونی در مرز سراوان صحت ندارد

۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۵:۳۷
کد خبر: ۴۷۹۸۸۸۶
نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان، گفت: پی‌گیری‌های مستقیم از طریق منابع معتبر نشان داد که اخبار در زمینه جان‎باختن ده‌ها اتباع غیرقانونی در مرز سراوان صحت ندارد.

خبرگزاری میزان - حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان، با انتشار پیامی اعلام کرد که پی‌گیری‌های مستقیم از طریق منابع معتبر نشان داد که اخبار در زمینه جان باختن ده‌ها اتباع غیرقانونی در مرز سراوان صحت ندارد.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور امور افغانستان با بیان اینکه در نتیجه پی‌گیری‌های مستقیم از طریق منابع معتبر تا این لحظه، مشخص شد که اخبار در زمینه جان باختن ده‌ها اتباع غیرقانونی در مرز سراوان صحت ندارد، تصریح کرد: برخورد «قانونی» با ورود «غیرقانونی اتباع غیر مجاز»، حق مشروع کشورهاست و نیرو‌های مرزبانی هر کشوری موظف به جلوگیری از ورود اتباع غیرقانونی هستند.

به گفته وی، مدیریت آمدوشد‌های مرزی یک مسئولیت متقابل است و کشور‌های همسایه وظیفه دارند در قبال عبور غیرقانونی عناصر مشکوک و تردد‌های غیرمجاز اتباع خود ممانعت به‌عمل آورند و در صیانت از مرز خود به تکالیف و تعهدات بین‌المللی پایبند باشند.

کاظمی قمی همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران مصمم به بازگرداندن پناهجویان غیرمجاز و برخورد قانونی با ورود غیرقانونی آن‌ها در تمامی مبادی مرزی است؛ اما در این زمینه کاملا قانونمند، مسئولانه و مبتنی بر سیاست دیرینه حسن همسایگی، شفقت اسلامی و تعهد به مفاد معاهدات بین‌المللی عمل می‌کند؛ در هیاهوی رسانه‌های دروغ آفرین، پذیرش هر محتوا، نیازمند دقت، امانت‌داری، مسئولیت‌پذیری و اطلاع‌رسانی مسئولانه رسانه‌های خبری است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *