صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس جدید دادگستری شهرستان ملارد معرفی شد

۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۸:۰۴
کد خبر: ۴۷۹۸۸۸۴
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران در اشاره به حجم وسیع رسیدگی به پرونده‌های قضایی کشور در استان تهران گفت: به واسطه پرونده‌های ملی، بین المللی و کثیرالشاکی که در شعبه‌های دادگستری و دادسرای تهران تشکیل می‌شود، این حجم از ماموریت‌ها با نیروی انسانی و امکانات موجود همخوانی ندارد.

خبرگزاری میزان- حاجی رضا شاکرمی قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان ملارد که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی خوبانی امام جمعه ملارد، سید رضا سجودی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان، امین اسدی فرماندار شهرستان ملارد، جمعی از مدیران عضو شورای تامین این شهرستان و مسئولان قضایی برخی از شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف استان تهران برگزار شد، به اهمیت پیشگیری از وقوع جرم در کاهش پرونده‌های ورودی به دادگستری اشاره کرد و افزود: پیشگیری از وقوع جرایم یک فرایند فراقوه‌ای است که نتیجه اقدامات پیشگیرانه توسط دستگاه‌های مختلف در بلند مدت اثرگذار خواهد بود.

وی برخی از موضوعات تشکیل پرونده‌های قضایی را مرتبط با بداخلاقی، توهین و درگیری‌های میان اشخاص در جامعه توصیف کرد که پس از سرقت و مواد مخدر بیشترین آمار پرونده‌ها و جرایم را در دستگاه قضایی به خود اختصاص داده و این مسائل با ورود بزرگان و معتمدین در کنار دستگاه‌های اجرایی می‌تواند پیشگیری و رفع شود.

شاکرمی گفت: برای اینکه یک فرد مسئولیت پذیر در جامعه داشته باشیم باید ابتدا خانواده، مدارس و آموزشگاه‌های عالی مسئولیت و وظایف خود در آموزش و تربیت افراد را به نحو احسن انجام دهند.

شاکرمی در بخش دیگری از سخنان خود ناظر بر عنوان سال گفت: با توجه به وجود ۵۲ درصد از بنگاه‌های اقتصادی در استان تهران، بخشی از کثرت دعاوی و آسیب‌های اجتماعی از موضوعاتی است که در این استان نسبت به سایر استان‌ها بیشتر به چشم می‌خورد.

محمد داداش زاده رئیس سابق دادگستری ملارد در گزارش عملکرد خود به افزایش ۴۰ درصدی مصالحه در پرونده‌ها از سال ۹۹ تا کنون اشاره کرد و از شروع به کار سه شعبه دادگاه صلح، افزایش ابلاغ‌های الکترونیکی و رشد ۲۴ درصدی در تشکیل پرونده‌ها بصورت تمام الکترونیکی در این شهرستان خبر داد.

محمد جواد رضازاده رئیس جدید دادگستری ملارد هم ایجاد امنیت برای سرمایه گذاری، حسن خلق در برخورد با مراجعان، برخورد قاطع با مخلان نظم و امنیت و سودجویان، جلوگیری از اطاله دادرسی و دیدار چهره به چهره با مردم را از برنامه‌های خود برشمرد.

رضازاده نیروی انسانی موجود در محاکم قضایی را مهمترین سرمایه در این بخش عنوان کرد که ان شاءالله از همکاران پرتلاش، حمایت خواهد شد.

گفتنی است در این مراسم که با حضور حاجی رضا شاکرمی قائم مقام رئیس کل دادگستری، سید رضا سجودی معاون قضائی و معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری، اسدی فرماندار شهرستان ملارد، حجت الاسلام والمسلمین خوبانی امام جمعه شهرستان ملارد و برخی از مسئولان قضائی و مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرماندهان نظامی و انتظامی در این حوزه قضائی برگزار شد از تلاش‌ها و اقدامات محمد داداش زاده تقدیر و محمد جواد رضازاده به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان ملارد حکم انتصاب خود را دریافت کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *