صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

سبقت آزمون از روماریو؛ سردار در کمین رکورد رونالدو

۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۱:۴۳
کد خبر: ۴۷۹۸۸۸۲
دسته بندی‌: ورزشی ، فوتبال
سردار آزمون شب گذشته با ثبت ۲ گل و یک پاس گل اختلاف خود را با طارمی بیشتر کرد و از روماریو سبقت گرفت.

خبرگزاری میزان - تیم ملی فوتبال ایران شب گذشته موفق شد با نتیجه پرگل ۴ بر یک از سد قطر بگذرد و به عنوان صدرنشین گروه A تا پایان هفته چهارم مقدماتی جام جهانی لقب بگیرد. سردار آزمون که در این مسابقه ۲ گل و یک پاس گل ثبت کرد در پایان مسابقه به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. در همین حین سردار آزمون با درخشش در بازی مقابل قطر برخی رکورد‌ها را جا به جا کرد.

در پایان مسابقات ملی در فیفادی نباید از جدول گلزنان ملی نیز غافل شد؛ چرا که اتفاقات ریز و درشتی در همین حد و فاصل اتفاق افتاد. از جمله لیونل مسی که با هتریک مقابل بولیوی با ۱۱۲ گل به رده دوم جدول گلزنان راه یافت و جای علی دایی را گرفت. با این حال علی دایی با ۱۰۹ گل به رده سوم سقوط کرد. نزدیک‌ترین رقیب علی دایی در این فهرست لواندوفسکی با ۸۴ گل است که به نظر بعید می‌رسد بتواند تا پایان فوتبال خود به رکورد شهریار فوتبال ایران برسد.

اما سردار آزمون ستاره تیم ملی فوتبال ایران که همواره در بازی‌های بزرگ و کوچک خوش درخشیده موفق شد خود را به ۵۵ گل ملی برساند و دومین گلزن برتر فوتبال ایران شود. او موفق شد اختلاف خود با طارمی را به عدد ۴ برساند. این تمام ماجرا نیست و این مهاجم موفق شد با رکورد روماریو، مهاجم سرشناس برزیلی برابری کند و در کمین شکستن رکورد ساموئل اتوئو مهاجم کامرونی سابق بارسلونا با ۵۶ گل بنشیند. او بالاتر از خود کاوانی با ۵۸ گل، داوید ویا با ۵۸ گل و زلاتان ایبراهیموویچ را با ۶۲ گل به پیش روی خود دارد و با توجه به سن و سالی که دارد به نظر می‌رسد می‌تواند به این رکورد دست پیدا کند.  

حال جالب‌ترین نکته ماجرا این است که رونالدو نازاریو با ۶۲ گل فاصله ۱۲ گله تا سردار دارد و آزمون یک فرصت ویژه دارد تا بتواند رکورد گل ملی این مهاجم سرشناس برزیلی را بشکند. با این تفاسیر باید گفت که علی دایی با ۱۰۹ گل ملی فعلا تا اطلاع ثانوی جایگاهش در رده سوم جدول تثبیت شده است و به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها جا به جا شود. ارلینگ هالند و امباپه با توجه به سن و سالی که دارند به نظر می‌رسد که بتوانند تهدید ویژه‌ای برای دایی باشند. حال باید دید سردار آزمون رکورد خود را افزایش می‌دهد یا خیر.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *