صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

علت آتش‌سوزی بازار آهن شادآباد/ با همکاری ۸ دستگاه ایمنی بالغ بر ۵ هزار واحد بررسی شده است

۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۱:۰۵
کد خبر: ۴۷۹۸۸۵۵
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
شهردار تهران جوشکاری ناسالم و سرایت آتش ناشی از آن به انبار چسب را علت آتش‌سوزی هفته اخیر در بازار آهن شادآباد دانست.

خبرگزاری میزان - به گزارش شهر، علیرضا زاکانی در پایان جلسه هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران در رابطه با آخرین وضعیت بازار آهن شادآباد که در روز‌های اخیر دچار حادثه شدید آتش‌سوزی شده بود، گفت: در این بازار، یکی از افراد در حال انجام جوشکاری به شکل ناایمن بود که به امکانات انبار شده چسب، سرایت کرده و شروع به آتش گرفتن کرده است. این حادثه بسیار شدید بوده و ما ایستگاه‌های زیادی را بسیج کردیم و خداوند لطف کرد و جانفشانی آتش‌نشانان ما باعث شد که تسری پیدا نکند. حدود ۲۰۰ مغازه دچار سوختگی شود. متأسفانه سه نفر در این حادثه جان خود را از دست دادند. این سه نفر خود را در محل حادثه محبوس کرده بودند. همچنین، هفت نفر دیگر دچار جراحت شدند.

شهردار تهران ادامه داد: برآورد خسارت در دست من نیست، اما آنجا نیاز به یک بازبینی اساسی دارد تا به لطف الهی، ساماندهی لازم صورت پذیرد. یکی از نکات حائز اهمیت این است که دستگاه شهرداری در بسیاری از موارد تنهاست. در گذشته، ما برای ساماندهی مراجعه کردیم، اما این امر نیازمند همکاری و قبول مسئولیت از سوی تمامی دستگاه‌ها است تا ان‌شاءالله شهر به سوی آبادانی پایدار پیش برود.

وی در پاسخ به این پرسش که نمونه‌های از این موارد مثل بازار علاءالدین وجود دارد که در آن، هر حادثه‌ای ممکن است رخ دهد، شهرداری چه تدابیری اتخاذ کرده است، تصریح کرد: ما هدف‌گذاری کرده‌ایم تا ۱۶ هزار ساختمان بالای شش طبقه را بررسی کنیم. این کار برای اولین بار انجام می‌شود، چراکه در گذشته تنها آتش‌نشانی به بررسی این موارد می‌پرداخت. اکنون هشت دستگاه مختلف در این زمینه همکاری دارند و تاکنون بالغ بر ۵ هزار واحد مورد بررسی قرار گرفته و بیش از ۳۰۰۰ واحد نیز تجزیه و تحلیل شده‌اند. اطلاعات به‌دست‌آمده نشان می‌دهد که کدام واحد‌ها پرخطر هستند و نیاز به تخریب، نوسازی یا بازسازی دارند و کدام واحد‌ها در شرایط امن‌تری قرار دارند.

زاکانی افزود: این کار به صورت مستمر از سال گذشته آغاز شده و به پروژه‌ای بزرگ برای تهران تبدیل گردیده است. هر بررسی که انجام می‌شود، ماحصل آن یک الگوی رفتاری است که نیاز به استحکام و نوسازی را نشان می‌دهد. به این ساختمان‌ها اخطار هم داده می‌شود. همچنین، در خصوص بیمارستان‌ها هم برررسی‌هایی صورت می‌گیرد.

شهردار تهران در رابطه با وضعیت ساختمان آلومینیوم هم توضیح داد: این ساختمان‌ها پیش از این از ما اخطار دریافت کرده بودند، اما متولی این موضوع دادستانی است.

زاکانی در مورد نتایج قرارگاه مسکن نیز گفت: ساخت مسکن که آغاز شده است. آن واحد‌هایی را هم که اعلام کردیم، بخشی از آن آماده است و بخشی دیگر آماده نشده است. علت این تأخیر این است که شهرداری می‌تواند، بنشنید تا دیگران مراجعه کنند و بعد پروانه صادر کند، همچنین می‌تواند به صورت فعال الگوی ساخت و ساز برای شهر تهران ارائه کند. قرارگاه مسکن متولی فعال شدن این الگو است و ما ۵۰۰ هزار واحد تفاهم کردیم، ولی قریب به ۳۰۰ هزار واحد را به پروانه رساندیم. پس از این مرحله که وظیفه ما بود، سازندگان دو سال فرصت دارند تا پروژه‌های خود را آغاز کنند.

وی در رابطه با جبران خسارات کاسبان شادآباد تصریح کرد: شهرداری تلاش می‌کند، ولی اساس کار به بیمه برمی‌گردد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *