صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

مصوبه ورود فلزات گران­‌بها (طلا، نقره و پلاتین) توسط سرمایه‌گذاران خارجی و مسافر به کشور

۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۵:۵۶
کد خبر: ۴۷۹۸۸۵۴
دسته بندی‌: مجله حقوقی ، عمومی
مصوبه ورود فلزات گران­‌بها (طلا، نقره و پلاتین) توسط سرمایه‌گذاران خارجی و مسافر به کشور در تاریخ دوازدهم آذرماه ۱۴۰۱، به تصویب هیئت وزیران رسید.

خبرگزاری میزان - هیئت وزیران طی مصوبه شماره ۱۶۷۰۱۰/ت۶۰۲۴۲هـ در تاریخ ۱۴۰۱/۹/۱۲، مقررات مربوط به ورود فلزات گران­‌بها (طلا، نقره و پلاتین) توسط سرمایه‌گذاران خارجی و مسافر به کشور را مشخص کرده است.

مصوبه ورود فلزات گران­‌بها (طلا، نقره و پلاتین) توسط سرمایه‌گذاران خارجی و مسافر به کشور

هیئت وزیران در جلسه ۱۴۰۱/۹/۶ به پیشنهاد شماره ۲/۱۰۶۴۵۵ مورخ ۱۴۰۱/۶/۱ وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

۱ـ مطابق بند (و) ماده (۱) قانون تشویق و حمایت سرمایه‌گذاری خارجی ـ مصوب ۱۳۸۱ـ، ورود فلزات گران­‌بها (طلا، نقره و پلاتین) به هر میزان و به صورت شمش استاندارد به عنوان یکی از انواع سرمایه‌های خارجی قابل ورود به کشور، توسط سرمایه گذاران خارجی در چهارچوب قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی و آیین‌نامه اجرایی آن پس از اظهار به گمرک و بدون ثبت سفارش، بلامانع است.

۲ـ مطابق تبصره (۲) ماده (۷۶) قانون امور گمرکی ـ مصوب۱۳۹۰ ـ، ورود فلزات گران‌­بها (طلا، نقره و پلاتین) به هر میزان و به صورت شمش استاندارد توسط مسافر در چهارچوب قانون امور گمرکی پس از اظهار به گمرک و بدون ثبت سفارش، بلامانع است.

۳ـ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و وزارت امور اقتصادی و دارایی موظفند ظرف یک ماه شرایط مربوط به نحوه ارزشیابی، به کارگیری، ورود و خروج اصل و عواید سرمایه‌گذاری فلزات گران‌بها به صورت شمش استاندارد را در چهارچوب قوانین مربوط تهیه و حسب مورد برای تصویب هیئت وزیران و شورای پول و اعتبار ارائه نمایند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *