صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

دادستان تبریز: نظارت بر چرخه تامین و توزیع مایحتاج عمومی شهروندان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸:۲۰
کد خبر: ۴۷۹۸۸۳۴
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
دادستان تبریز گفت: دستگاه‌های متولی مکلف به افزایش نظارت‌های میدانی برای پیشگیری از گرانفروشی و احتکار کالا‌های اساسی و مایحتاج عمومی در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و حفظ حقوق عامه هستند.

خبرگزاری میزان- نشست نظارت بر فرآیند عرضه مایحتاج عمومی و کالا‌های اساسی به ریاست دادستان مرکز استان آذربایجان شرقی و با حضور مدیران دستگاه‌های مربوطه مراجع نظارتی برگزار شد.

محبوب علیلو با تاکید بر اینکه تامین مایحتاج عمومی در حوزه کالا‌های اساسی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، افزود: دستگاه‌های متولی مکلف به افزایش نظارت‌های میدانی برای پیشگیری از گرانفروشی و احتکار کالا‌های اساسی و مایحتاج عمومی در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و حفظ حقوق عامه هستند.

وی با اشاره به اینکه حوزه نظارت بر بازار با ضعف‌های جدی برخوردار است یادآور شد، که با حضور میدانی دستگاه‌های متولی و افزایش گشت‌های مشترک برای نظارت بر قیمت‌ها که سبب کنترل بازار می‌شود به گونه‌ای که مردم نتایج مثبت حاصل از نظارت‌ها را از نزدیک احساس کنند صعف‌های موجود کاهش و از بین می‌روند.

علیلو انجام بازرسی‌های مستمر و هدفمند، نظارت دقیق بر فعالیت اصناف، نظارت بر نحوه عرضه کالا‌های اساسی، مسایل مربوط به نهاده‌های دامی، رصد مستمر وضعیت را از مهمترین تکالیف دستگاه‌ها دانست که باید به نحو صحیح اجرا شود تا تعادل بین حقوق تولیدکنندگان و مصرف کنندگان رعایت و جامعه دچار التهاب و ناامنی اقتصادی نشود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *