صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

نشست بررسی ابعاد حقوق بشری جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه زنان فلسطینی در یک سال اخیر برگزار شد

۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۰:۲۰
کد خبر: ۴۷۹۸۷۷۲
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
نشست تخصصی بررسی ابعاد حقوق بشری جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه زنان فلسطینی در یک سال اخیر با حضور کارشناسان حقوق بین الملل و فعالان حوزه فلسطین برگزار شد.

خبرگزاری میزان – نشست تخصصی بررسی ابعاد حقوق بشری جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه زنان فلسطینی در یک سال اخیر، چهارشنبه ۲۵ مهر در دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

سیدمجتبی ابطحی دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی، هادی ذاکرحسین هیئت علمی دانشگاه و فعال حقوق بین‌الملل و الهام شاکری فعال جبهه مقاومت از کشور بحرین، از سخنرانان این نشست بودند.

وجه دیگری از نقض حقوق زنان در غزه در جریان است

ذاکر حسین، هیئت علمی دانشگاه و فعال حقوق بین‌الملل، درباره وضعیت زنان غزه، گفت: حقوق زنان از نظر قوانین بین‌المللی در منازعات مورد توجه قرار گرفته است.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: براساس کنوانسیون چهارگانه ژنو، زنان و کودکان در حاشیه درگیری‌ها باید مورد توجه ویژه قرار گرفته و از حقوق برخوردار شوند؛ دلیل این موضوع این است که زنان و کودکان آینده‌سازان هر جامعه‌ای هستند.

به گفته وی، در غزه وجه دیگری از نقض حقوق زنان در جریان است و چیزی که می‌بینیم جنایت جنگی به‌حساب می‌آید.

این حقوقدان همچنین گفت: رژیم صهیونیستی همه جنایت‌های ممکن را در نوار غزه مرتکب شده است، اما یکی از اصلی‌ترین این جنایت‌ها نسل‌کشی است؛ رژیم صهیونیستی در طول تاریخ ۷ دهه‌ای خود همواره مرتکب جنایت شده، اما از زمان آغاز جنگ غزه در اکتبر (مهر ۱۴۰۲) ارتکاب این جنایت‌ها را شدت بخشیده است.

ذاکر حسین با بیان اینکه نسل‌کشی در غزه متفاوت از دیگر نسل‌کشی‌ها است، گفت: وجه تفات مورد نظر، چهره زنانه آن است؛ کشتار زنان در غزه بسیار برجسته است؛ رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن زنان به‌دنبال نسل‌کشی مردم غزه است؛ نسل‌کشی بیولوژیک، یا نسل‌کشی زنان در نوار غزه از طریق گرسنگی و قحطی اجباری و محرومیت از نیاز‌های اولیه درحال انجام است.

وی گفت: آنچه امروزه در غزه می‌بینیم، جنگ علیه زنان است.

آوارگی اجباری در غزه و لبنان به شکل خاص بر زنان تاثیر می‌گذارد

الهام شاکری، فعال جبهه مقاومت ساکن ضاحیه لبنان ضمن تشریح وضعیت امروزه لبنان، گفت: لبنان از زمان آغاز حمله‌های رژیم صهیونیستی همان چیزی را تجربه کرده که در نوار غزه در جریان است؛ یکی از این موارد کوچاندن اجباری مردم لبنان است؛ این موضوع به‌طور ویژه بر زنان و کودکان لبنان تاثیر گذاشته است.

شاکری با تشریح وضعیت زنان در نوار غزه، گفت: تنها کلینیک باروری غزه هدف قرار گرفته و ویران شد؛ ۳ هزار جنین در این کلینیک نگهداری می‌شدند؛ تعداد جنین‌هایی که درپی جنگ رژیم صهیونیستی در غزه سقط شدند، ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: بسیاری از آسیب‌هایی که زنان غزه رسیده قابل شناسایی نیست؛ جنایت‌هایی که علیه زنان در غزه انجام شده بسیار زیاد است.

این فعال جبهه مقاومت از کشور بحرین در پایان با اشاره به گزارش‌های حقوق بشری از وضعیت زنان در باریکه غزه، گفت: رژیم صهیونیستی هیچ راهی برای ارتکاب جنایت علیه زنان در نوار غزه باقی نگذاشته است.

 

مسئولیت زنان در جنگ‌های امروزی در لبنان و غزه بسیار بزرگ است

سردار ابطحی، درباره اهمیت زنان در جنگ لبنان و غزه، گفت: زنان به این دلیل که عاملان جنگ نرم هستند، از اهداف اصلی جنگ رژیم صهیونیستی به‌حساب می‌آیند.

ابطحی تاکید کرد: مسئولیت زنان در جنگ‌های امروزی در لبنان و غزه بسیار بزرگ است، زیرا زنان روایت‌گر‌های وقایع و سردمداران جنگ نرم هستند.

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی، در پایان گفت: جنگ نرم امروزه در مقایسه با گذشته از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است.

انتهای پیام/


برچسب ها: جنگ غزه نشست

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *