صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

بررسی شیوه‌ها و شگرد‌های جعل و کلاهبرداری و راهکار‌های پیشگیری از آن در دادگستری استان البرز

۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸:۲۵
کد خبر: ۴۷۹۸۷۶۵
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
در نشستی به میزبانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز، شیوه‌ها و شگرد‌های جعل و کلاهبرداری و راهکار‌های پیشگیری از آن احصا و مورد بررسی قرار گرفت.

خبرگزاری میزان- اولین جلسه کارگروه هماهنگی استانی با موضوع «احصاء شیوه‌ها و شگرد‌های جعل و کلاهبرداری از طریق پیش فروش مسکن، خودرو و جمع‌آوری وجوه مردم و ارائه راهکار‌های پیشگیرانه جهت رفع آن‌ها» به ریاست فرید نجف‌نیا معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز برگزار شد.

نجف‌نیا در این جلسه که با حضور مدیران، مسئولان و مقامات قضایی و انتظامی، اجرایی، رسانه‌ای، مردمی و نخبگان دانشگاهی استان در سالن جلسات حوزه ریاست دادگستری کل استان البرز برگزار شد، گفت: یکی از رسالت‌های ذاتی معاونت‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌های سراسر کشور مطالبه‌گری، جریان‌سازی و عملیات خرد و کلان در راستای بررسی و تحلیل شگرد‌های وقوع جرایم پرتکرار است.

وی به ابلاغیه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه مبنی بر تشکیل کارگروهی در حوزه جعل و کلاهبرداری اشاره و بیان کرد: بر این اساس کارگروهی ویژه در استان تشکیل شد تا دستگاه‌های مرتبط با این موضوع، ضابطان تخصصی این حوزه و مسئولان قضایی درگیر با پرونده‌های مرتبط در محاکم قضایی، دستاورد‌ها و یافته‌های خود را درخصوص راهکار‌های پیشگیرانه جهت رفع معضل جعل وکلاهبرداری به اشتراک بگذارند.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان البرز با بیان اینکه پرونده‌های دارای طرفین متعدد از دغدغه‌های جدی دستگاه قضایی است، افزود: اجرای «قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول» با سلب اعتبار از اسناد عادی موجب کاهش ورودی پرونده‌های جرایم جعل و کلاهبرداری می‌شود.

نجف‌نیا اظهار کرد: تمام دستگاه‌ها و نهاد‌های مسئول، با استفاده از ظرفیت‌های موجود مثل پایگاه‌های خبری، پرتال اداری، فضای مجازی و نصب بنر، نسبت به اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی درخصوص شگرد‌های جعل و کلاهبرداری اهتمام داشته باشند و همچنین ارتقاء سطح کیفی و کمی نظارت و بازرسی از عملکرد تعاونی‌ها و صنوف مرتبط با فروش مسکن، خودرو و کالا‌های اساسی توسط ادارات مربوطه مانند صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، اصناف، اتحادیه‌ها و مراجع انتظامی باید در دستور کار قرار گیرد.

در پایان جلسه مقرر شد مدعوین درخصوص آخرین وضعیت شیوه‌ها و شگرد‌های کلاهبرداری در استان بررسی‌های لازم را انجام دهند و راهکار‌های پیشگیرانه را به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز ارسال کنند تا در جلسات بعدی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *