صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

قالیباف: ایران از هر تصمیم ملت و دولت لبنان حمایت می‌کند/۳ کاشی متعلق به ۸۰۰ سال قبل از میلاد مسیح را از ژنو به تهران آوردیم

۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۷:۵۲
کد خبر: ۴۷۹۸۷۰۷
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هر تصمیمی که ملت و دولت لبنان بگیرد، جمهوری اسلامی ایران از آن حمایت می‌کند.

خبرگزاری میزان - محمد باقر قالیباف سه شنبه شب ۲۴ مهر ۱۴۰۳ پس از بازگشت از ژنو، در تشریح دستاورد‌های شرکت در اجلاس اتحادیه بین المجالس (IPU) افزود: در سفر به بیروت پیام حمایت ایران را به ملت شجاع غزه و لبنان ابلاغ کردم و هر تصمیمی که ملت و دولت لبنان بگیرد، جمهوری اسلامی ایران از آن حمایت می‌کند.

قالیباف ادامه داد: با وجود شهادت فرماندهان بزرگی، چون سید حسن نصرالله، جبهه مقاومت با سرعت باور نکردنی خود را بازسازی کرده است.

وی خاطر نشان کرد: بعد از بازدید از مناطق آسیب‌دیده بیروت، عازم ژنو شدم و همه تلاشم این بود که پیام مظلومیت و اقتدار لبنان، جبهه مقاومت و غزه را به جهانیان برسانم. 

وی تصریح کرد: در نشست‌های جانبی که در نشست کشور‌های اسلامی در روز اول برگزار شد، مطالب موثری گفته شد که تاثیرات رسانه‌ای جدی در سطح جهانی داشت. 

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نشستی نیز با روسای مجالس آسیایی برگزار شد که گفت‌وشنود و موضع‌گیری‌های خوبی وجود داشت. 

قالیباف گفت: در نشست نهایی IPU که روسای همه مجالس حضور داشتند، گزارشی از بیروت داده و مواضع گفته شد. کشور‌های اسلامی و برخی کشور‌های غیراسلامی از قاره آفریقا و آمریکای جنوبی مواضع خوبی داشتند. 

وی افزود: این سفر، سفر خوبی بود و آثار خوبی در افکار عمومی در سطح جهانی و مجامع بین‌المللی در سطح پارلمان‌ها گذاشت.

بازگرداندن سه قطعه کاشی ۸۰۰ ساله به کشور 
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با هماهنگی‌های سفارت ایران سه قطعه کاشی لعاب‌داده متعلق به ۸۰۰ سال قبل از میلاد به ایران بازگردانده شد. این کاشی‌ها توسط افرادی هدیه داده شده بود

قالیباف خاطر نشان کرد: این کاشی‌ها منقش به حیوانات محیط زیست طبیعی ایران است که بسیار جالب و ارزنده است که تقدیم میراث فرهنگ و گردشگری خواهد شد. 

وی گفت: این کاشی‌ها می‌تواند برای نشان دادن قدمت و تمدن ایرانی موثر باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قبل از ژنو، سفری به بیروت داشتیم تا این پیام را به ملت و مسئولان لبنان و غزه و جبهه مقاومت منتقل کنیم که مردم ایران و همه امت اسلامی حامی و پشتیبان آن‌ها هستند. 

قالیباف ادامه داد: علاوه بر بازدید از مناطق بمباران شده، با مردم و گروه‌های فلسطینی دیداری انجام شد. همچنین ملاقات‌هایی با مقامات رسمی این کشور داشتیم. 

وی گفت: حتما حمایت‌های بشردوستانه خود را ادامه خواهیم داد و پیغام مردم ایران که حامی مقاومتی لبنان هستند را به اطلاع آن‌ها رساندیم. 

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در زمینه پشتیبانی‌های لازم از یک میلیون آواره که بعد از بمباران به‌وجود آمد، صحبت‌هایی انجام شد. 

قالیباف اظهار داشت: در زمینه سیاسی این پیغام به آن‌ها رسانده شد که هر تصمیمی دولت، ملت و مجلس لبنان و مقاومت بگیرند، جمهوری اسلامی ایران از آن حمایت می‌کند. 

وی تاکید کرد: با شهادت سید حسن نصرالله و برخی فرمانداران مقاومت، آسیب روحی به جبهه مقاومت وارد شد، اما با قدرت، شجاعت و سرعت غیرقابل تصوری خود را بازسازی کردند. 

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: برای امت اسلامی این پیغام را دارم که مردم لبنان محکم و مستحکم هستند و اوج وحدت بین گروه‌ها و مردم لبنانی و فلسطینی و دولت آن‌ها برقرار است.

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *