صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

قالیباف ژنو را به مقصد تهران ترک کرد

۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۲:۲۹
کد خبر: ۴۷۹۸۶۷۹
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل فرودگاه بین‌المللی ژنو را به مقصد تهران ترک کرد.

خبرگزاری میزان - به گزارش خانه ملت، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی که به منظور شرکت در صدوچهل‌ونهمین مجمع بین‌المللی اتحادیه بین‌المجالس جهانی (IPU) با موضوع «استفاده از علم، فناوری و نوآوری (STI) برای آیند‌های مسالمت‌آمیزتر و پایدارتر» به ژنو سوئیس سفر کرده بود، دقایقی قبل و عصر امروز (سه‌شنبه ۲۴ مهرماه) فرودگاه بین‌المللی ژنو را به مقصد تهران ترک کرد.

قالیباف در جریان این سفر ضمن ایراد سخنرانی در صدوچهل‌ونهمین مجمع بین‌المللی اتحادیه بین‌المجالس جهانی (IPU) و مجمع اتحادیه بین المجالس اسلامی (PUIC) با روسای مجالس ملی امارات، الجزایر، آذربایجان، عراق، ترکیه و زیمبابوه و رئیس دوره‌ای اتحادیه بین المجالس (IPU) نیز دیدار و گفتگو کرد.

رئیس قوه مقننه ضمن اظهار نظر در خصوص موضوع اصلی این دوره از اجلاس که پیرامون استفاده از هوش مصنوعی بود، مسأله جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و لبنان را محور سخنرانی‌ها و دیدار‌های خود قرار داد و از پارلمان‌های کشور‌های حاضر خواست اقدام عملیاتی علیه جنایات این رژیم صورت داده و مسیری امن برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به مناطق جنگ زده باز کنند.

گفتنی است؛ قالیباف پیش از حضور در ژنو، سفر یک‌روزه‌ای به بیروت داشت و از نزدیک از مناطق جنگ زده بازدید کرد و در جریان اوضاع قرار گرفت و پس از چند دیدار با مقامات لبنانی، در نهایت به سمت ژنو حرکت کرد تا پیام جنگ زدگان و آوارگان را در این اجلاس بین المللی به گوش جهانیان برساند. /

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *