صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس دادگاه عالی انتظامی قضات در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه به مشکلات حقوقی و قضایی ۱۲ نفر از مراجعان رسیدگی کرد

۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۹:۳۳
کد خبر: ۴۷۹۸۶۶۷
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس دادگاه عالی انتظامی قضات برای دومین بار با حضور در مرکز ارتباط مردمی قوه قضاییه به بررسی مشکلات حقوقی و قضایی ۱۲ نفر از مراجعه کنندگان پرداخت و دستورات مقتضی را صادر کرد.

 خبرگزاری میزان - پیرو منویات مقام معظم رهبری که مردمی بودن و مهمتر از آن مردمی ماندن را از ویژگی‌های لازمِ هر مسئول نظام اسلامی خواندند و در راستای تاکیدات رئیس قوه قضاییه به مسئولان قضایی که در رسیدگی به امور قضایی مردم باید نهایت دقت و سرعت را اِعمال کنند و به هیچ وجه در پیشبرد امور مردم تأخیر نیندازند و این امور را به فردا و یا زمان آتی موکول نکنند، حجت‌الاسلام والمسلمین نبی الله داودی مازندرانی رئیس دادگاه عالی انتظامی قضات صبح امروز (سه شنبه ۲۴ مهرماه) به همراه سیدحمید حسینی عضو معاون دادگاه عالی انتظامی قضات برای دومین بار با حضور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه به صورت مستقیم و بدون واسطه با مراجعه کنندگانی که برای رفع مشکلات حقوقی و قضایی خود به این مرکز مراجعه کرده بودند دیدار و به پرونده‌های آن‌ها رسیدگی کردند.

در این دیدار ۴ ساعته که با حضور علی اصغر رفاهی مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه انجام شد، رئیس دادگاه عالی انتظامی قضات پس از استماع مشکلات و درخواست‌های مراجعه کنندگان جهت رفع مشکلات حقوقی و قضایی آن‌ها دستورات لازم را صادر کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین داودی مازندرانی رئیس دادگاه عالی انتظامی قضات در این جلسه ملاقات مردمی اظهار کرد: امروز در این جلسه ملاقات مردمی ۱۲ پرونده را بررسی کردیم که موضوعات متعدد و متنوعی داشتند و نسبت به مشکلات مطروحه از سوی مراجعان دستورات لازم صادر شد.

وی افزود: مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه از ماه گذشته اقدام به دسته بندی درخواست‌های متقاضیان کرد تا مسائل مربوط به دادگاه عالی انتظامی قضات در جلسه ملاقات مردمی بررسی و راهنمایی لازم به متقاضیان صورت گیرد و با انجام فرایند دسته بندی هر یک از مسئولان قضایی که برای دیدار مردمی در این مرکز حضور پیدا می‌کنند به مطالب مربوط به حوزه خود رسیدگی می‌کنند و بررسی مسائل متفرقه کاهش پیدا می‌کند.

رئیس دادگاه عالی انتظامی قضات ضمن تشکر از مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه به دلیل مرتفع کردن بسیاری از مشکلات گفت: درخواست‌های بعضی از مراجعه کنندگان در رابطه با صدور رای دادگاه عالی صلاحیت و یا صدور رای دادگاه عالی تجدید نظر صلاحیت بود که ارشاد و راهنمایی لازم به آن‌ها صورت گرفت تا مطلع شوند به کدام مرجع مربوطه مراجعه کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین داودی مازندرانی بیان کرد: برخی مسائل در این ملاقات مردمی مربوط به دادگاه عالی انتظامی قضات بود و برخی از متقاضیان که احکام آن‌ها در دادگاه عالی انتظامی قضات به قطعیت رسیده بود راهنمایی شدند تا در مواردی که مربوط به اعاده دادرسی است درخواست خود را مطرح کنند و درخصوص مواردی که مربوط به اعاده دادرسی نبود و رای قطعیت پیدا کرده بود اقدام جدیدی متصور نبوده است.

وی اظهار کرد: درخواست‌های مراجعه کنندگان دیگر مربوط به برخی از استان‌ها و شهرستان‌ها بود که با دادگاه‌ها و مراجع قضایی مربوطه در استان‌ها تماس تلفنی برقرار شد تا از هرگونه اطاله دادرسی جلوگیری شده و نتیجه اعلام شود.

رئیس دادگاه عالی انتظامی قضات گفت: برخی از مسائل نیز مربوط به کارگرینی قضات بوده که با هاشمی مقدم مدیر کل تماس تلفنی برقرار شد تا در نهایت متقاضیان را راهنمایی و ارشاد کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *