صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

بالابردن قدرت خرید مردم مهم‌ترین اولویت دولت در بودجه سال آینده

۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۰:۰۱
کد خبر: ۴۷۹۸۶۲۵
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
روز گذشته جلسه هفتگی رئیس‌جمهور و رهبر معظم انقلاب تشکیل شد؛ پزشکیان در این دیدار بر موضوعات مهمی از جمله گسترش روابط با همسایگان، افزایش پشتیبانی دولت از مردم به‌ویژه اقشار کم‌درآمد در لایحه بودجه سال آینده تاکید کرد.

خبرگزاری میزان - رئیس‌جمهور عصر روز دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ با رهبر انقلاب دیدار کرد که محور این دیدار بررسی مسائل اقتصادی کشور بود.

بعد از این دیدار رئیس‌جمهور بیشترین موضوعات مطرح‌شده در جلسه را مربوط به مشکلات اقتصادی کشور و راه برون‌رفت از آن‌ها اعلام کرد.

گسترش روابط با همسایگان در بخش راه‌های ترانزیتی

بحث مربوط به گسترش روابط با همسایگان از جمله در بخش راه‌های ترانزیتی، شبکه گازی، شبکه ریلی و افزایش تجارت ۲جانبه یکی از موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

همچنین پزشکیان تصریح کرد که گسترش همکاری‌ها با چین و کشور‌هایی که تمایل به همکاری راهبردی با جمهوری اسلامی ایران دارند از مسائلی است که مدنظر دولت قرار دارد.

به گفته رئیس‌جمهور دولت برنامه‌های خوبی را برای گسترش روابط با همسایگان و کشور‌های دیگر طراحی کرده و مقام معظم رهبری تأکید داشتند که این برنامه‌های خوب هرچه سریعتر عملیاتی و اجرایی شوند.

پزشکیان معتقد است که اگر این توافق‌ها اجرایی شوند بخش زیادی از فشار تحریم‌ها که بر دوش مردم است کاسته خواهد شد.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه همکاری‌های ایران فقط به چند کشور همسایه و برخی کشور‌های دیگر منحصر نیست، عنوان کرد که گفت‌وگوهایی با کشور‌های مختلف دنیا براساس سه اصل عزت، حکمت و مصلحت انجام شده و درصورت اجرایی شدن توافق‌ها و پیمان‌ها، قدم‌های بزرگی برداشته خواهد شد.

رئیس‌جمهور همچنین درباره لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ و جهت‌گیری‌های آن گفته است که مهمترین اولویت دولت در بودجه سال آینده بالا بردن قدرت خرید مردم از طریق کاهش مالیات‌های اقشار کم درآمد است.

افزایش پشتیبانی دولت از مردم به‌ویژه اقشار کم درآمد در حوزه‌های «سلامت» و «آموزش و پرورش» و همچنین در بخش کالا‌های اساسی اولویت‌های دیگر دولت در بودجه سال آینده بود که رئیس‌جمهور به آن‌ها اشاره کرد.

به گفته رئیس‌جمهور دولت مصمم است بودجه سال آینده را در موعد مقرر به مجلس ارسال کند و برهمین اساس هیئت دولت برای بررسی لایحه بودجه، روزانه در چند نوبت جلسه برگزار می‌کند.

مسائل مطرح شده در جلسه هفتگی رئیس‌جمهور و رهبر انقلاب نشان می‌دهد که مسائل اقتصادی در اولویت کشور قرار دارد.

انتهای پیام/


برچسب ها: مسائل اقتصادی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *