صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

منبع تامین موشک‎های رهگیر رژیم صهیونیستی؛ چالش اشغالگران برای تامین ابزار جنایت

۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱:۴۳
کد خبر: ۴۷۹۸۶۱۰
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
کارشناسان غربی و صهیونیست نسبت به کمبود مهمات و به‌ویژه موشک‌های سامانه‌های پدافند هوایی رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند.

خبرگزاری میزان - رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ غزه با چالش‌های مختلفی روبرو بوده است؛ اما چالش تازه این رژیم، کمبود مهمات و موشک‌های رهگیر سامانه‌های پدافند هوایی است. 

دانا استرول، یک مقام ارشد سابق نظامی آمریکا، گفت که موضوع کمبود مهمات رژیم صهیونیستی جدی است. 

استرول اضافه کرد که اگر محور مقاومت حمله موشکی گسترده‌ای علیه رژیم صهیونیستی انجام دهد، استفاده این رژیم از پدافند هوایی گسترش خواهد یافت؛ درپی این موضوع، آمریکا نمی‌تواند با همان سرعت به تامین تجهیزات برای این رژیم ادامه دهد.

این مقام آمریکایی همچنین اظهار کرد: ذخایر مهمات آمریکا نامحدود نبوده و نمی‌تواند به تامین سلاح‌های اوکراین و اسرائیل به‌طور همزمان ادامه دهد؛ ما به نقطه بحرانی رسیده‌ایم. 

براساس آمار رسمی ارائه شده ازسوی خود صهیونیست‌ها، بیش از ۲۰ هزار موشک و راکت در سال گذشته تنها از غزه و لبنان به سوی اراضی اشغالی شلیک شده است. در همین حال، تحلیلگران می‌گویند که برنامه‌ریزان پدافند هوایی مجهز به هوش مصنوعی رژیم صهیونیستی باید انتخاب کنند که از کدام مناطق محافظت کنند.

بوز لوی، مدیر اجرایی صنایع فضاهوای رژیم صهیونیستی که یک سازنده رهگیر‌های آرو (Arrow) را برای رهگیری موشک‌های بالتسیک است، گفت: ما ۳ شیفت کار می‌کنیم تا خط تولید به کار خود ادامه دهد؛ برخی از خطوط تولید ما ۲۴ ساعته، ۷ روز در هفته کار می‌کنند؛ هدف ما عمل به تعهداتمان است.

فایننشال تایمز مدعی شد: پدافند هوایی ۳ لایه (رژیم) اسرائیل تاکنون بخش عظیمی از پهپاد‌ها و موشک‌های شلیک شده توسط ایران و نیرو‌های نیابتی آن از سراسر منطقه علیه این رژیم را سرنگون کرده است. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *