صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ضرورت همدلی و همگرایی دولت و بخش خصوصی

۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲:۰۱
کد خبر: ۴۷۹۸۶۱
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران گفت: دولت و بخش خصوصی باید پشتیبان هم باشند و از ظرفیت‌ها به گونه‌ای استفاده کنند که تاب آوری در برابر تحریم‌ها به غرور ملی تبدیل شود.

به گزارش گروه اقتصاد ، محمدرضا مودودی اظهار کرد:در شرایط دشوار کنونی اقتصادی، دولت و بخش خصوصی باید پشتیبان هم باشند و از ظرفیت‌ها به گونه‌ای استفاده کنند که تاب آوری در برابر تحریم‌ها به غرور ملی تبدیل شود.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران گفت: هدف تحریم‌ها صرفاً مبادله کالا با پول نیست بلکه جدال بین درد و تاب آوری در شرایط فعلی است، اگر ترامپ شرایط را سخت‌تر می‌کند برای این است که درد و نا امیدی را در سطح جامعه گسترش دهد و تاب آوری یا عدم تاب آوری ما نشان می‌دهد که ترامپ به هدف نزدیک شده یا به آن دست پیدا نکرده است.

وی توانمندسازی بنگاه‌ها و مردمی کردن اقتصاد را نیازمند برنامه‌ای منسجم دانست و افزود: برای جهانی شدن و ورود به عرصه بین المللی باید روی موضوع توانمندسازی بنگاه‌های کوچک و متوسط بیشتر فعالیت کنیم.

سرپرست سازمان توسعه تجارت خاطرنشان کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد که کمتر از ۱۰ هزار واحد صادرکننده فعالیت می‌کنند که این عدد در مقیاس جهانی ناچیز است.

مودودی با تشریح استراتژی سازمان توسعه تجارت ایران در راستای توانمندسازی بنگاه‌های کوچک و متوسط اظهار داشت: برنامه‌ریزی شده است تا در گام اول و در مقاطع زمانی مختلف ۵۰۰ تا هزار واحد کوچک و متوسط را با ادبیات جهانی تجارت آشنا شده و با ایجاد شرایط حضور در نمایشگاه‌های بین المللی و هیات‌های مختلف تجاری رویکرد رقبا در عرصه بین‌المللی را دریابند سپس در مراحل بعدی با استفاده از تجربیات کسب شده به بنگاه‌های میلیون دلاری در صادرات تبدیل شوند.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه با تاکید بر اهمیت تعریف مگاپروژه‌ها برای توسعه صادرات ایران گفت: کم تنوعی در کالا و تعداد بنگاه‌های بزرگ صادراتی باعث شده تا سهم کوچکی از بازار‌های هدف صادراتی داشته باشیم به گونه‌ای که در اقلام صادراتی بالای ۱۰ میلیون دلار کمتر از ۳۵۰ قلم کالا و در تعداد شرکت‌های صادراتی بالای ۱۰ میلیون دلار کمتر از ۳۵۰ شرکت هستند که این موضوع دور از شأن تجارت کشورمان است.

وی تصریح کرد: اصلی‌ترین کار تعریف مگاپروژه‌هایی است که بتواند ما را به سمت صادراتی شدت هدایت کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *