صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تعداد پرونده‌های مسن و معوق در دادگستری محمدیه کاهش ۷۱ درصدی داشته است

۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵:۱۶
کد خبر: ۴۷۹۸۶۰۸
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس دادگستری محمدیه استان قزوین گفت: در پایان سال گذشته ۲۳۶ پرونده مسن و معوق در این حوزه وجود داشت که این رقم در سال جاری با ۷۱ درصد کاهش به ۶۸ پرونده رسیده یافته است.

خبرگزاری میزان- فتح‌اله علی محمدی با بیان اینکه حوزه قضایی محمدیه دارای تراکم جمعیتی بالا و وسعت زیاد می‌باشد، گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی محمدیه، شهر‌های پرجمعیت محمدیه، مهرگان، شریف‌آباد، بیدستان و تعداد زیادی روستا نیز در این حوزه واقع شده است.

وی ادامه داد: علی رغم همه تلاش‌های صورت گرفته، اما به دلیل افزایش روز افزون جمعیت در این منطقه، میزان ورودی پرونده در نیمه نخست سال جاری با ۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به ۱۰ هزار و ۴۷۳ فقره افزایش یافته است.

علی محمدی افزود: در مقابل با تلاش‌هایی که قضات و همکاران ما در حوزه قضایی محمدیه داشتند میزان خروجی پرونده از محکام قضایی با یک درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۹ هزار و ۷۳۹ فقره رسیده است.

رئیس دادگستری محمدیه با اشاره به آخرین وضعیت پرونده‌های مسن و معوق این حوزه قضایی گفت: در پایان سال گذشته ۲۳۶ پرونده مسن و معوق در حوزه قضایی محمدیه وجود داشت که این رقم در سال جاری با ۷۱ درصد کاهش به ۶۸ پرونده رسیده است.

وی بیشترین عناوین پر تکرار اتهام حوزه قضایی محمدیه را مربوط به پرونده‌های توهین به اشخاص عادی، سرقت و ضرب و جرح عمدی دانست و اذعان کرد: با همراهی دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و با توجه به گزارشات واصله، میزان سرقت در حوزه قضایی محمدیه در نیمه نخست سال جاری، با ۱۳ درصد کاهش روبرو بوده است.

رئیس دادگستری محمدیه بیان کرد: بیشترین خواسته‌ها در این حوزه مربوط به درخواست صدور اجراییه نسبت به چک بلامحل، مطالبه وجه، تامین خواسته، دستور موقت و تامین خواسته است که در سال جاری کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه ۹ شعبه شورای حل اختلاف در حوزه قضایی محمدیه مستقر است، گفت: در نیمه نخست سال جاری ۴ هزار و ۸۶۸ پرونده وارد شورا‌های حل اختلاف حوزه قضایی محمدیه شده که تا کنون ۴ هزار و ۶۳۵ ففره مختومه شده است.

علی محمدی اظهار کرد: با مصالحه یک هزا و ۱۳۸ پرونده در شعب شورای حل اختلاف حوزه قضایی محمدیه، ۳۲ درصد از پرونده‌های موجود در نیمه نخست سال جاری منجر به صلح و سازش شده است.

رئیس دادگستری محمدیه در پایان خاطر نشان کرد: بر اساس هدف گذاری صورت گرفته در استان، به زودی ۴ شعبه دادگاه صلح در این حوزه راه اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *