صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: با مشاورین املاک متخلف از قانون الزام به ثبت رسمی معاملات غیرمنقول برخورد می‌شود

۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰:۱۱
کد خبر: ۴۷۹۸۵۹۴
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از جریمه نقدی، تعلیق و ابطال پروانه کسب مشاورین املاک و بنگاه‌های معاملات ملکی متخلف از قانون الزام به ثبت رسمی معاملات غیر منقول در استان خبر داد.

خبرگزاری میزان- ناصر عتباتی به مشاورین املاک و بنگاه‌های معاملات ملکی که برخلاف ماده ۱۱ قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول، مبادرت به تنظیم سند عادی می‌کنند اخطار داد که این رفتار خلاف قانون مجازات جریمه نقدی، تعلیق و ابطال پروانه را برای آن‌ها به دنبال خواهد داشت.  

وی افزود: برابر ماده ۱۱ قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول از تاریخ ۳ تیر ماه امسال دلالان معاملات املاک اعم از مشاورین املاک و بنگاه‌های معاملات ملکی که مبادرت به تنظیم قرارداد عادی می‌کنند متخلف شناخته شده و در مرتبه اول علاوه بر استرداد حق دلالی دریافتی و جریمه‌ای معادل ۳ برابر آن به تعلیق پروانه کسب به مدت ۶ ماه و در مرتبه دوم به استرداد حق دلالی و جریمه‌ای معادل ۶ برابر آن و تعلیق پروانه کسب به مدت یک سال و در مرتبه سوم علاوه بر مجازات اخیر به ابطال پروانه محکوم می‌شوند.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی از شهروندان خواست که برابر قانون صدرالذکر تمامی معاملات اموال غیرمنقول خود را در بستر دفاتر اسناد رسمی انجام دهند و اگر مشاور املاکی قصد ثبت عادی این قرارداد‌ها را داشت ضمن تذکر به آن و امتناع از معامله موضوع را به اتحادیه مشاورین املاک گزارش کنند.

عتباتی تاکید کرد اجرای این قانون یقینا بیش از همه به نفع خود شهروندان و متعاملین است و راه سوءاستفاده و کلاهبرداری را برای مجرمین می‌بندد؛ لذا همه اقشار مردم مکلف به رعایت این قانون ارزشمند هستند تا خود از اموال و املاک شان صیانت و محافظت کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: اخبار قضایی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *