صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

شکات نیکوکار یزدی بیش از ۸ میلیارد ریال از طلب خود را گذشت کردند

۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۴:۱۹
کد خبر: ۴۷۹۸۵۴۱
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
معاون حل اختلاف دادگستری استان یزد از گذشت شکات نیکوکار یزدی از ۸ میلیارد ۶۵۰ میلیون ریال از طلب خود خبر داد و گفت: با این اقدام پسندیده زمینه آزادی تعدادی از زندانیان جرایم غیرعمد استان فراهم شد.

خبرگزاری میزان- علیرضا حسین‌بیگی اظهار کرد: در یک پرونده که خانمی مطالبه، ۱۰۵ گرم طلای ۲۱ عیار به علاوه هزینه و خسارت دادرسی و خسارت تأخیر و تأدیه را مطالبه کرده بود با وساطت و مساعی طرفین، پرونده به سازش ختم شد.

وی اضافه کرد: در چند پرونده مشابه دیگر نیز موضوع مطالبه وجه چک، هزینه و خسارت دادرسی مطالبه شده بود، توافق قطعی و بدون قید و شرط در ازای تقلیل مبلغ، اخذ و رضایت بدون قید و شرط ثبت شد.

معاون حل اختلاف دادگستری استان یزد گفت: در مجموع در ۷ فقره پرونده مبلغ ۸ میلیارد ۶۵۰ میلیون ریال اخذ رضایت شاکی در تقلیل خواسته صورت گرفت که میزان گذشت در این پرونده‌ها از ۴۰۰ میلیون ریال تا ۳ میلیارد ریال متغیر بوده است.

وی گذشت را خصلت روح بلند ایرانیان و از تأکیدات دین مبین اسلام برشمرد و بیان کرد: در پرونده‌های فوق با تلاش و کوشش مجموعه شعبه ۳۱ شورای حل اختلاف دایر در زندان مرکزی، با هدف حل مسئله و تلاش برای کمک به افراد گرفتار که به نوعی درگیر مسائل مالی و گرفتاری‌های قضایی شدند، گذشت و تقلیل خواسته انجام شد تا پرونده‌ها با سازش مختومه شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: اخبار قضایی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *