صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تقویت زنجیره ارزش در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی

۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۹:۳۱
کد خبر: ۴۷۹۸۵۳۸
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
معاون وزیر صنعت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، گفت: به جای تکیه بر نفت و گاز باید بنگاه‌های ارزش آفرین برای اقتصاد کشور ایجاد شوند.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت صمت، «رضا انصاری» معاون وزیر صنعت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران که در اولین نشست صمیمی با معاونان و مدیران این سازمان که با حضور «فرشاد مقیمی»، معاون وزیر صمت و رئیس هیئت عامل ایدرو و حضور ویدئو کنفرانسی (برخط) مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استانی برگزار شد، به بیان مهمترین نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداخت.

در این نشست همچنین جمعی از معاونان و مدیران سازمان و مدیران عامل سه شرکت استانی خراسان رضوی، هرمزگان و لرستان به نمایندگی از استان‌ها مهمترین نقطه نظرات خود را در حوزه‌های مرتبط با شهرک‌ها و نواحی صنعتی مطرح کردند.

به‌هم‌رسانی بنگاه‌های کوچک و متوسط با صنایع بزرگ

انصاری، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ضمن تشکر و قدردانی از زحمات دکتر مقیمی در دوران تصدی این مسئولیت، اظهار کرد: آقای مقیمی با دانش سازمانی که دارند می‌توانند در ایدرو نیز موفق باشند، با مجموعه ایدرو کار‌ها و تجربه‌های مشترک داریم و درکنار یکدیگر می‌توان در فرآیندی برای به هم‌رسانی بنگاه‌های کوچک و متوسط با صنایع بزرگ فراهم کرد.

وی در ادامه موتور حرکت سازمان را شرکت‌های استانی توصیف کرد و افزود: به سمت تمرکز زدایی می‌رویم و تفویض اختیار بیشتر به استان‌ها را در دستور کار داریم.

تداوم ریل‌گذاری‌های انجام شده و تقویت زنجیره ارزش

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، با اشاره به اینکه ریل‌گذاری‌های انجام شده در سازمان را تداوم خواهم بخشید، اضافه کرد: در حوزه مدیریت و اقتصاد نظریات برگرفته از تجربه بشر است، تمام منابع مدیریتی از تجربه نشأت می‌گیرد، این سازمان نیز یک پیشینه‌ای دارد که به اینجا رسیده است و با در نظر گرفتن این پیشینه کار‌ها را جلو می‌بریم.

وی با بیان اینکه برای کار تولیدی گستره خوبی شکل گرفته است، تصریح کرد: باید به این سیستم عمق ببخشیم و توازن را در دستور کار قرار دهیم ودر این مسیر تقویت زنجیره ارزش نکته حائز اهمیتی است.

نگاه بسیار خوب کمیسیون صنایع و معادن مجلس به حوزه صنعت کشور

انصاری، نگاه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به حوزه صنعت کشور را مطلوب توصیف کرد و ادامه داد: این فرصت بسیار مناسبی است که باید از آن به نحو مطلوبی در راستای رفع موانع پیش رو و بهبود وضعیت صنعت بهره برد.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر دانش‌بنیان شدن صنایع، یادآور شد: دانش‌بنیان شدن موتور محرکه صنعت و نوآوری در این بخش است؛ همچنین مدل‌های جدید درآمدی نیز مهم است و باید به سمت روش‌های نوین تامین مالی برویم.

بنگاه‌های ارزش آفرین برای اقتصاد کشور باید ایجاد شود

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل جدید سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به اینکه بنگاه‌های ارزش آفرین برای اقتصاد کشور به جای تکیه بر نفت و گاز باید ایجاد کنیم، تاکید کرد: نوع تفکر ما در حوزه تولید به ما جهت می‌دهد، ترجمان عملی اقتصاد مقاومتی حرکت به سمت دانش بنیان شدن بنگاه‌های خلق کننده ثروت است.

وی با بیان اینکه دانش و تجربه نیروی انسانی ارزشمند است، روی موضوعاتی مانند، تحقیق و توسعه، نگاه کارشناسانه، استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و بسترسازی و کار نرم‌افزاری تاکید کرد و گفت: تفکر، تلاش، تداوم و توکل را در دستور کار قرار می‌دهیم.

«فرشاد مقیمی» مدیرعامل پیشین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، هم در این نشست ضمن اشاره اجمالی به برخی از اقدامات انجام شده در دوران تصدی این مسئولیت، بیان کرد: همکاران سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از همراه‌ترین، متعهدترین و متخصص‌ترین همکارانی بودند که با آن‌ها کار کرده ام.

وی، به برخی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده اشاره کرد و یادآور شد: اصلاح دستورالعمل حق بهره‌برداری زمین و واگذاری اراضی به قیمت کارشناسی، تصویب کمیته حسابرسی داخلی، راه اندازی شورای مشورتی در حوزه‌هایی از جمله صنایع کوچک، زیرساخت و حقوقی، حمایت از روش‌های نوین تامین مالی، بازگشت صندوق حمایت از صنایع کوچک به سازمان، انتشار اولین فراخوان (برای نیروگاه‌های خورشیدی) از جمله مهم‌ترین اقدامات بوده است.

مدیرعامل پیشین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ادامه داد: همچنین طی این مدیریت ساماندهی شهرک‌ها و نواحی صنعتی غیردولتی و شرکت‌های خدماتی، استفاده از ظرفیت نیرو‌های درون سازمان برای عضویت در هیئت مدیره‌های شرکت‌های استانی، تعامل با دستگاه‌های اجرایی مرتبط، نوسازی و بازسازی صنایع در کنار نوسازی زیرساخت‌های صنعتی و. در دستور کار و پیگیری قرار گرفت و به نتایج موفقیت آمیزی رسید.

مقیمی، همچنین افزایش سرمایه‌صندوق حمایت از صنایع کوچک، ایجاد پلتفرم و سکوی سازمان و کنترل پروژه‌ها را از مواردی دانست که باید با اهتمام و جدیت مورد پیگیری قرار بگیرد.

گفتنی است، سید محمد اتابک، وزیر صنعت، معدن و تجارت چهارشنبه شب ۱۸ مهر ۱۴۰۳ رضا انصاری را به عنوان معاون وزیر، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران منصوب کرد.

انصاری دانش آموخته کارشناسی ارشد مهندسی معدن دانشگاه تهران، کارشناسی ارشد و دکتری مدیریت تکنولوژی دانشگاه علامه طباطبایی و دانشیار دانشگاه اصفهان است و سابقه چهار ساله عضویت در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی را نیز دارد. مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات، عضو کمیسیون زیربنایی دولت و عضو ناظر شورای‌عالی معادن کشور از دیگر سوابق اجرایی انصاری است.

انصاری جانشین فرشاد مقیمی شده است که با حکم وزیر صمت، به‌عنوان معاون وزیر و رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) معرفی شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *