صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

بقایی: جنایت رژیم صهیونیستی علیه بیمارستان الاقصی بخشی از طرح نسل‌کشی فلسطینی‌ها است

۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۵:۱۲
کد خبر: ۴۷۹۸۵۳۰
سخنگوی وزیر امور خارجه ضمن محکوم کردن جنایت رژیم صهیونیستی علیه بیمارستان شهدای الاقصی، این جنایت را نمونه کامل جنایت جنگی و بخشی از طرح نسل‌کشی فلسطینی‌ها توصیف کرد.

خبرگزاری میزان - اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی در حمله به بیمارستان شهدای الاقصی در مرکز غزه با بمب‌های آتش‌زا را که موجب آتش‌سوزی مهیب و شهید و زخمی شدن تعداد زیادی از مردم بی‌گناه شد، نمونه کامل جنایت جنگی و جزئی از طرح نسل‌کشی فلسطینی‌ها توصیف و به شدت محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با یادآوری ممنوعیت تعرض به اماکن و اهداف غیرنظامی، به‌ویژه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی-امدادی، طبق حقوق بین‌الملل، حملات مکرر و عامدانه رژیم صهیونیستی علیه بیمارستان‌ها و کشتار بیماران و مجروحان و پزشکان و کارکنان مراکز درمانی و بهداشتی را به تنهایی برای تعقیب کیفری و محاکمه سران رژیم به جرم ارتکاب جنایت‌های جنگی کافی دانست.

بقایی همچنین با ابراز تاسف شدید نسبت به ممانعت حامیان این رژیم به‌ویژه آمریکا و انگلیس از هرگونه اقدام بین‌المللی، ازجمله توسط دیوان بین‌المللی کیفری، برای پاسخگو کردن سران رژیم، اطمینان از بی‌کیفرمانی را یکی از عوامل اصلی جری شدن اسرائیل و ادامه جنایت‌های آن در غزه و لبنان دانست و مسئولیت اخلاقی و بین المللی حامیان رژیم را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *