صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

بازداشت بیش از ۲۰۰ حامی فلسطین در نیویورک آمریکا

۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۹:۳۶
کد خبر: ۴۷۹۸۵۲۰
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
آمریکا در ادامه رویکرد همدستی و شراکت با جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه، صدای هرگونه اعتراض مردم این کشور، در حمایت از مردم فلسطین را سرکوب می‌‎کند.

خبرگزاری میزان – شهر نیویورک دوشنبه، ۲۳ مهر شاهد تظاهرات اعتراضی حامیان فلسطین در مقابل ساختمان بورس بود؛ پلیس نیویورک آمریکا بیش از ۲۰۰ نفر از حامیان فلسطین شرکت‌کننده در تظاهرات اعتراضی یادشده را بازداشت کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، حامیان فلسطین یک هفته پس از یک ساله شدن جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲)، در تظاهرات اعتراضی خود در نیویورک شعار‌هایی مانند «بگذارید غزه زنده بماند» و «تامین مالی نسل‌کشی را متوقف کنید» سر دادند و موفق شدند خود را به مرکز شهر منهتن برساندند؛ آن‌ها همچنین خواستار پایان حمله‌های رژیم صهیونیستی به لبنان شدند.

 

سازمان‌دهندگان این رویداد از گروه‌های فعالی ازجمله «صدای یهودیان برای صلح» بودند؛ تمرکز برگزاری این تظاهرات، اعتراض به قرارداد‌های نظامی آمریکا و سازندگان تسلیحاتی بود که اقلام یادشده را به اراضی اشغالی ارسال می‌کنند.

گروه صدای یهودیان برای صلح اعلام کرد: ما در کنار دوستانمان در مقابل ساختمان بورس نیویورک نسبت به ارسال تسلیحات آمریکا به اسرائیل و کسب منفعت از نسل‌کشی علیه غزه اعتراض کردیم.

 

براساس بیانیه این گروه در شبکه اجتماعی ایکس، در حالی که کودکان قتل‌عام می‌شوند، سهام این شرکت‌ها در حال افزایش است؛ با بمباران اسرائیل علیه خانه‌ها، مدارس و بیمارستان‌های غزه، وال استریت رونق می‌گیرد و اعضای کنگره با سرمایه‌گذاری در شرکت‌های یادشده هر روز ثروتمندتر می‌شوند.

سخنگوی پلیس نیویورک اعلام کرد که ۲۰۶ حامی فلسطین شرکت‌کننده در این تظاهرات اعتراضی بازداشت شدند؛ وی از ارائه جزئیات بیشتر در این باره خودداری کرد.

 

برخی گزارش‌ها از بازداشت یک خبرنگار سرشناس در جریان این اعتراض‌ها خبر دادند.

رژیم صهیونیستی طی یک سال گذشته جنگی علیه غزه را پیش برده که با وجود جنایت‌های آشکار و اعتراض‌های گسترده به آن همچنان ادامه دارد؛ کشور‌های غربی و در راس آن‌ها آمریکا از حامیان رژیم صهیونیستی در تداوم جنایت جنگی، نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت در غزه هستند.

 

آمریکا به‌عنوان حامی اصلی رژیم صهیونیستی نه‌تنها صدای مردم فلسطین در مجامع بین‌المللی را سرکوب و مانع اقدام‌های ضروری برای پایان یافتن جنگ می‌شود، بلکه به‌صورت گسترده هرگونه اعتراض شهروندان آمریکایی به جنایت‌های رژیم صهیونیستی را سرکوب می‌کند.

رژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر جنگ علیه غزه را به دیگر بخش‌های منطقه نیز گسترش داده و نگرانی‌ها درباره تشدید درگیری‌ها و تنش در منطقه را افزایش داده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *