صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رنگ خون بر چادرهای آوارگان فلسطینی؛ بررسی حمله‌های هدفمند رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در غزه

۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰:۰۱
کد خبر: ۴۷۹۸۴۷۰
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
آوارگان فلسطینی از زمان آغاز جنگ غزه همواره جزو اهداف اصلی حمله‌های رژیم صهیونیستی بوده‌اند.

خبرگزاری میزان - حمله هوایی رژیم صهیونیستی به چادر‌های فلسطینی‌های آواره در داخل مجتمع بیمارستانی شهدای الاقصی در غزه، دست‌کم ۴ شهید و ده‌ها مجروح برجای گذاشته است. این حمله درحالی انجام شد که نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در این باریکه محاصره‌شده برای دومین سال ادامه دارد.

حمله به بیمارستان شهدای الاقصی در شهر دیرالبلح، مرکز غزه در ساعت‌های اولیه روز دوشنبه، ۲۳ مهر، رخ داد و چادر‌های اسکان آوارگان فلسطینی را هدف قرار داد.

ارتش رژیم صهیونیستی از زمانی که حمله بیش از یک سال پیش آغاز شد، به‌طور مداوم به مراکز درمانی در غزه حمله کرده؛ این درحالی است که بخش بهداشت غزه درحال حاضر تحت فشار قرار گرفته و زیرساخت‌ها ویران شده است. 

یک کمیسیون مستقل تحقیقات بین‌المللی سازمان ملل (CoI) به‌تازگی گزارشی را منتشر کرد که نشان می‌داد رژیم صهیونیستی یک سیاست هماهنگ را برای نابودی سیستم مراقبت‌های بهداشتی غزه پیش می‌برد. 

در همین حال، درپی بمباران مدرسه‌ای در روز یکشنبه، ۲۲ مهر ازسوی تانک‌های رژیم صهیونیستی دست‌کم ۲۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیده و ۸۰ نفر مجروح شدند. این مدرسه که در اردوگاه آوارگان النصیرات، در مرکز غزه واقع شده، محل اسکان آوارگان فلسطینی بود. 

نسل‌کشی رژیم صهیونیستی مناطق وسیعی را از غزه ویران کرده و حدود ۹۰ درصد از جمعیت ۲.۳ میلیون نفری آن را آواره کرده است؛ بسیاری از مردم غزه آوارگی را برای چندین‌بار تجربه کرده‌اند.

در شمال غزه، نیرو‌های هوایی و زمینی ارتش رژیم صهیونیستی برای روز‌ها جبالیا را محاصره کرده و مدعی شده‌اند که مبارزان مقاومت در این منطقه حضور دارند. ارتش رژیم صهیونیستی در طول سال گذشته بار‌ها به اردوگاه آوارگان در جبالیا حمله کرده است. 

 

 

خانواده‌ها درپی دستور‌های تخلیه رژیم صهیونیستی همواره از یک منطقه به منطقه دیگر آواره شده، سپس در مدارس و چادر‌ها پناه می‌گیرند؛ اما سپس هدف بمباران قرار می‌گیرند. 

براساس آمارها، چادر‌ها و پناهگاه‌های موقت به‌طور میانگین هر ۱۷ ساعت یک بار هدف حمله‌های رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرند. 

نمونه‌های بسیاری از حمله‌های هدفمند رژیم صهیونیستی علیه آوارگان فلسطینی وجود دارد. 

به‌عنوان نمونه، در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مدرسه ابوجعفر در ۹ مهر دست‌کم ۲ فلسطینی به شهادت رسیدند؛ این مدرسه محل اسکان آوارگان فلسطینی در غرب بیت‌لاهیا بود. 

 

 

این رژیم ۵ شهریور نیز مدرسه‌ای دیگر را در شمال نوار غزه، که هزاران آواره فلسطینی در آن پناه گرفته بودند، بمباران کرد؛ در این حمله دست‌کم ۱۵ نفر به شهادت رسیدند.

در نمونه‌ای دیگر، دست‌کم ۲۰ چادر اسکان آوارگان در اردوگاه المواصی خان‌یونس در ۲۰ شهریور هدف حمله‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفتند. براثر این حمله به چادر‌های آوارگان فلسطینی در جنوب غزه، دست‌کم ۴۰ نفر به شهادت رسیده و ده‌ها نفر مجروح شدند. 

رژیم صهیونیستی در مرداد نیز با حمله به مدرسه التابعین در محله الدراج در شرق غزه، دست‌کم ۱۰۰ فلسطینی را به شهادت رسانده و ده‌ها نفر دیگر را مجروح کرد. این مدرسه مانند نمونه‌های دیگر نیز محل پناه گرفتن آوارگان بود. 

 

مدرسه خدیجه و مدرسه احمد الکرد در منطقه دیرالبلح هم در ۲۷ جولای (۶ مرداد) مورد حمله قرار گرفتند؛ در این حمله دست‌کم ۳۰ فلسطینی از جمله ۱۵ کودک و ۸ زن به شهادت رسیدند. 

رژیم اشغالگر صهیونیستی در اواسط مرداد چادر‌های اسکان خانواده‌های آواره فلسطینی را که در محوطه بیمارستان شهدای الاقصی در مرکز غزه برپا شده بود، بمباران کرد. در این حمله ده‌ها نفر به شهادت رسیده و شماری مجروح شدند. 

 

 

یک مدرسه اسکان آوارگان هم ۱۱ مرداد در محله شجاعیه در شرق شهر غزه مورد حمله قرار گرفت و ۱۵ فلسطینی ازجمله کودکان به شهادت رسیدند. ۲ روز پس از این حمله، یعنی در ۱۳ مرداد مدرسه الحمامه و مدرسه هدی در مجاورت مجاور آن در شهر غزه هدف قرار گرفتند؛ گزارش‌ها حاکی از شهادت دست‌کم ۱۶ فلسطینی از جمله کودکان و زنان بود.

رژیم صهیونیستی در اوایل مرداد، حمله‌هایی را علیه مدرسه‌ای که هزاران آواره در آن پناه گرفته بودند، انجام داد. 

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه خدیجه در دیرالبلح در مرکز غزه، دست‌کم ۳۰ نفر به شهادت رسیدند.  

ده‌ها غیرنظامی فلسطینی ۲۳ تیر طی یک رشته حمله‌های هوایی گسترده از سوی ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه المواصی واقع در غرب خان‌یونس در جنوب غزه به شهادت رسیده و صد‌ها نفر نیز مجروح شدند. هواپیما‌های جنگی رژیم صهیونیستی چادر‌های اسکان آوارگان فلسطینی و یک واحد تقطیر آب را در منطقه‌ای هدف قرار دادند که از سوی ارتش رژیم صهیونیستی به‌عنوان منطقه امن مشخص شده است.

در حمله روز ۲۱ تیر به دروازه مجتمع آموزشی المتنبی که به مدرسه العوده نیز معروف است، دستکم ۲۷ نفر به شهادت رسیده و ۵۳ نفر مجروح شدند.

رژیم صهیونیستی طی ماه‌های گذشته چندین قتل‌عام فجیع انجام داده است. این جنایت‌ها در اردوگاه آوارگان النصیرات، اردوگاه‌های المغازی و البریج، شهر رفح و مرکز غزه انجام شده است. 

این حمله‌ها در حالی انجام شدند که مناطق ذکر شده عموما از سوی رژیم صهیونیستی به‌عنوان مناطق امن معرفی شده بودند. 

نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی یکشنبه شب، ۶ خرداد با بمباران چادر‌های آوارگان در انبار‌های سازمان آنروا در شهر رفح (در محله تل‌السلطان)، در جنوب نوار غزه کشتاری جدید را علیه ده‌ها آواره انجام دادند. این در حالی است که مکان بمباران شده منطقه امن اعلام شده بود. 

 

 

رژیم صهیونیستی همچنین از طریق بمباران متمرکز و عمدی مرکز آوارگان اجباری که در مرکز آنروا در شمال غربی استان رفح ایجاد شده بود، قتل‌عام وحشتناکی را مرتکب شد.

این مرکز با بیش از ۷ موشک و بمب‌های بزرگ هدف قرار گرفت. هر کدام از این موشک‌ها و بمب‌ها بیش از ۲ هزار پوند (حدود ۹۰۰ کیلوگرم) مواد منفجره حمل می‌کردند. 

این بمباران خشونت‌آمیز به شهادت ده‌ها نفر و مجروح شدن شمار زیادی منجر شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *