صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

شب مرگبار حیفا؛ پیام‌های عملیات پهپادی حزب‌الله علیه مقر تیپ گولانی

۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۵:۱۸
کد خبر: ۴۷۹۸۴۴۵
هدف قرار دادن تیپ گولانی در حیفا شکنندگی امنیت رژیم صهیونیستی را بار دیگر آشکار کرد.

خبرگزاری میزانحزب‌الله لبنان در جدیدترین عملیات خود مقر تیپ گولانی را در منطقه بنیامینا در جنوب حیفا هدف قرار داد.

این عملیات به هلاکت ۴ نظامی صهیونیست و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر منجر شد که حال تعدادی از زخمی‌ها وخیم گزارش شده است.

رسانه‌ها و مقام‌های رژیم صهیونیستی به این حمله پهپادی اشاره کرده و آن را حادثه‌ای دشوار برای ارتش رژیم صهیونیستی توصیف کرده‌اند.

 

چالش‌های پیچیده حزب‌الله برای سامانه پدافند هوایی رژیم صهیونیستی

روزنامه صهیونیستی معاریو با تایید اینکه حمله حزب‌الله به حیفا «رویدادی دشوار، نگران‌کننده و مشکل‌ساز برای ارتش اسرائیل است»، نوشت که این حمله «چالش‌های پیچیده‌ای را که حزب‌الله برای سامانه‌های پدافند هوایی اسرائیل  ایجاد می‌کند، تایید کرد.»

این رسانه رژیم صهیونیستی، می‌گوید: حادثه دشوار در بنیامینا نقطه عطف دیگری در نبرد جاری بین اسرائیل و حزب‌الله است و چالش‌های پیچیده‌ای را که این حزب برای سیستم‌های پدافند هوایی ایجاد می‌کند، برجسته کرد.

معاریو در ادامه به این موضوع اشاره می‌کند که با وجود ایجاد تغییر در سیستم‌های شناسایی و رهگیری گنبد آهنین، اما همچنان پهپاد‌ها از این سامانه‌ها عبور کرده و به عمق اراضی اشغالی می‌رسند.

 

 

براساس این گزارش، احتمال سرنگونی پهپاد کمتر از سرنگونی موشک است، بنابراین حزب‌الله این سلاح را انتخاب کرد.

روزنامه‌های اصلی رژیم اشغالگر صهیونیست به اتفاق آرا درباره عنوان مشترک برای عملیات حزب‌الله که پایگاه تیپ گولانی را در جنوب حیفا هدف قرار داد، توافق داشته و آن را یک فاجعه توصیف کردند.

هدف قرار دادن تیپ گولانی؛ دستاوردی بزرگ برای حزب‌الله

یسرائیل ریف، یک مقام اطلاعاتی سابق در ارتش اشغالگر صهیونیست، می‌گوید که مقاومت اسلامی لبنان پس از حمله به تیپ گولانی در جنوب حیفا، رژیم صهیونیستی را برای مدت طولانی به یک جنگ فرسایشی خونین و دردناک می‌کشاند.

مقام سابق ارتش رژیم صهیونیستی، می‌گوید که حزب‌الله با عملیات خود در بنیامینا، حیفا را اشغال کرد و یک دستاورد بزرگ را کسب کرد و بنابراین نباید توانایی‌های آن را دست کم گرفت.

 

 

زیف، درباره تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای بازگرداندن ساکنان شمال اراضی اشغالی به منازلشان، گفت: فکر می‌کنم کابینه باید بیانیه دقیق‌تری در مورد بازگشت آن‌ها به شمال اسرائیل بدهد؛ من فکر نمی‌کنم که بازگشت آن‌ها در آینده نزدیک امکان‌پذیر باشد.

توانایی حزب‌الله برای انجام عملیات مرگ‌بار علیه رژیم صهیونیستی

پایگاه عبری والا نیز نوشت: به ما گفته شد که حزب‎الله شکست خورده، اما حزب‎الله ثابت کرد که می‌تواند مرگ‌بار باشد.

 

این وب‌سایت صهیونیستی تاکید کرد: حیفا به کریات‌شمونه تبدیل شده و حزب‌الله ثابت کرد که قادر به انجام عملیات‌های مرگ‌بار است.

 

حزب‌الله تکنیک‌های رهگیری اسرائیل را مختل کرد

پایگاه یدیعوت آحارونوت نیز با اشاره به حمله پهپادی حزب‌الله، نوشت: پهپاد حزب‌الله که به پایگاه نظامی گولانی حمله کرد و تلفات زیادی برجای گذاشت، نه‌تنها از نوع خاصی بود، بلکه حزب‌الله توانست با پرتاب رگبار مختلط موشکی، تکنیک‌های شناسایی را نیز مختل کند.

ارتش رژیم صهیونیستی در حال بررسی چگونگی ناپدید شدن پهپاد حزب‌الله از دید هواپیما‌های جنگنده و بالگردهاست.

اهمیت عملیات‌های حزب‌الله لبنان در حیفا

حیفا در مراحل تشدید نبرد طوفان‌الاقصی پس از پایان سال اول خود، وارد دایره درگیری محور مقاومت و رژیم صهیونیستی شد که با توجه به اهمیت این موضوع، کارت‌های راهبردی را تغییر داد.

مقاومت اسلامی حیفا را به دلیل اهمیتی که برای رژیم اشغالگر دارد، در دایره آتش و در برد موشک‌های خود قرار داده است؛ این شهر پس از قدس اشغالی و تل‌آویو، سومین شهر مهم و دروازه رژیم صهیونیستی به جهان خارج است و نقش محوری در حرکت تجارت دریایی و دریانوردی بین‌المللی و در نتیجه امنیت اشغالگران ایفا می‌کند.

 

حیفا شامل بسیاری از تسهیلات راهبردی برای رژیم صهیونیستی است، به‌ویژه بندر حیفا که مهمترین بندر اراضی اشغالی است و پس از آن بندر اشدود و بندر ایلات قرار دارند.

بیشتر کالا‌ها و اقلام به‌‎ویژه پس از محاصره دریایی ایلات ازسوی نیرو‌های یمنی و پس از کاهش نقش بندر اشدود به دلیل مجاورت با نوار غزه، از طریق این بندر به دست رژیم اشغالگر می‌رسد.

قرار دادن بندر حیفا ازسوی حزب‌الله در منطقه هدف احتمالی، رژیم صهیونیستی را در مقابل یک معضل راهبردی قرار می‌دهد، زیرا مقاومت عملا می‌تواند ارتباط تجاری بین رژیم صهیونیستی و جهان خارج را قطع کند و این امر پیامد‌هایی بر کل اراضی اشغالی خواهد داشت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *