صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تشدید تنش میان سئول و پیونگ‌یانگ؛ کره شمالی واحدهای خط مقدم مرزی را در حالت آماده‌باش قرار داد

۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱:۴۹
کد خبر: ۴۷۹۸۳۸۷
تنش میان کره شمالی و کره جنوبی در روز‌های اخیر افزایش یافته و پیونگ‌یانگ واحد‌های خط مقدم مرزی خود را به حالت آماده‎باش درآورده است.

خبرگزاری میزان - کره شمالی اعلام کرد که یگان‌های خط مقدم ارتش این کشور آماده حمله به کره جنوبی هستند.

این تصمیم پس از آن مطرح می‌شود که کره شمالی، اتهام‌هایی را علیه کره جنوبی درباره ارسال پهپاد به آسمان پیونگ‌یانگ مطرح کرده است.

کره جنوبی ارسال هواپیما‌های بدون سرنشین را رد کرده، اما هشدار داده است که اگر امنیت شهروندانش تهدید شود، کره شمالی را مجازات خواهد کرد.

کره شمالی روز جمعه گذشته کره جنوبی را به ارسال هواپیما‌های بدون سرنشین برای توزیع اعلامیه‌های تبلیغاتی بر فراز پیونگ‌یانگ متهم کرد و تهدید کرد در صورت تکرار با قدرت پاسخ خواهد داد.

وزارت دفاع کره شمالی طی بیانیه‌ای گزارش داد که ارتش این کشور دستور عملیات مقدماتی را به توپخانه و سایر واحد‌های ارتش در نزدیکی مرز با کره جنوبی صادر کرده است تا به‌طور آماده شلیک شوند.

براساس این بیانیه، یک سخنگوی وزارت دفاع کره شمالی گفت: ارتش کره شمالی به واحد‌های مربوطه دستور داده است تا برای موقعیت‌هایی مانند حمله فوری به اهداف نامشخص درصورتی که کره جنوبی دوباره به ارسال پهپاد‌ها در سراسر مرز مشترک ادامه داد، کاملا آماده شوند.

این سخنگوی وزارت دفاع کره شمالی یادآور شد که به‎دلیل پرتاب پهپاد‌های کره جنوبی، تنش‌های نظامی شدیدی در شبه‌جزیره کره حاکم است.

در همین حال مشاور رئیس کره شمالی، هشدار وزارت دفاع کره جنوبی درباره اینکه کره شمالی در صورت آسیب رساندن به اتباع کره جنوبی با پایان خود مواجه خواهد شد، گفت که کشف یک پهپاد جدید کره جنوبی مطمئنا به یک فاجعه وحشتناک منجر خواهد شد.

طی سال‌های اخیر و اغلب با مداخله کشور‌هایی مانند آمریکا، تنش در شبه‌جزیره کره افزایش یافته است.

انتهای پیام/  



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *