صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

حمله با چاقو به دختر یمنی در آمریکا؛ افزایش حوادث اسلام‌ستیزی در غرب

۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۷۹۸۳۲۸
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
کارشناسان معتقدند که برخی از سیاستمداران در آمریکا از لفاظی‌های تحریک‌آمیز علیه مسلمانان استفاده کرده که این موضوع به افزایش اسلام‌ستیزی منجر شده است.

خبرگزاری میزان - مسلمانان در کشور‌های غربی، به‌ویژه از زمان آغاز جنگ غزه شاهد تشدید خشونت و حمله‌های ناشی از نفرت بوده‌اند. 

در بحبوحه افزایش شدید حمله‌های اسلام‌ستیزانه طی یک سال گذشته در آمریکا، از مقام‌های دیترویت خواسته شده تا درمورد حمله با چاقو به یک دختربچه مسلمان به‌عنوان یک جنایت نفرت‌محور تحقیق کنند.

این حادثه به‌تازگی در پارک رایان شهر دیترویت اتفاق افتاد؛ طی این حادثه، گری لانسکی ۷۳ ساله به سعیدا مشره ۷ ساله نزدیک شد و سر او را بلند کرد و گلویش را برید. سعیده موفق شد با لگد زدن به مهاجم فرار کند و با عجله به خانه نزد مادرش رفت.

لانسکی در همان روز بازداشت شده و به حمله به قصد قتل و حمله جنایت‌کارانه متهم شد.

پلیس و همسر لانسکی گفته‌اند که او ممکن است از بیماری روانی رنج ببرد؛ این موضوع باعث شده مقام‌ها در ابتدا احتمال جنایت ناشی از نفرت را رد کنند، اما بسیاری خواستار تحقیقات کامل هستند.

دفتر دادستانی شهر وِین مدعی شد که شواهد کافی برای پیگیری اتهام‌های مربوط به جنایت ناشی از نفرت ندارد؛ سخنگوی دادستانی بدون ارائه توضیح بیشتر ادعا کرد: هیچ مدرکی مبنی بر جنایت ناشی از نفرت در این پرونده وجود ندارد. 

حوادث اسلام‌ستیزی

امیره شرهان، مادر کودک یمنی به نام سعیده به‌شدت بر امکان حمله با انگیزه دیدگاه‌های تبعیض‌آمیز نسبت به مسلمان تاکید کرده است.

شرهان گفت: چرا دخترم هدف قرار گرفت؟ چرا (لانسکی) به یک‌باره پدیدار شده و این کار را انجام داد؟ 

این حمله باعث درخواست تحقیقات بیشتر از سوی سران جامعه در دیترویت و سراسر میشیگان شده است.

رشیده طلیب، نماینده دیترویت در کنگره آمریکا خواستار تحقیقات درباره جنایت ناشی از نفرت شد. طلیب در بیانیه‌ای نوشت که حمله به این دختر جوان باید به‌عنوان جنایت ناشی از نفرت بررسی شود. او همچنین هشدار داد که غیرانسانی کردن مسلمانان به جنایت‌های ناشی از نفرت در سراسر کشور منجر می‌شود. 

حمله به سعیده در بحبوحه افزایش نگران‌کننده حوادث اسلام ستیزی در آمریکا انجام می‌شود. 

اسلام‌ستیزی در حال افزایش است

اسلام‌ستیزی و جنایت‌های نفرت‌محور با انگیزه نژادی از زمان آغاز جنگ در غزه، به‌ویژه در آمریکا رایج‌تر شده‌اند؛ این درحالی است که برخی از سیاستمداران از لفاظی‌های تحریک‌آمیز علیه فلسطینیان استفاده می‌کنند.

یک کودک ۸ ساله فلسطینی ساکن آمریکا در اکتبر سال گذشته (مهر/آبان ۱۴۰۲) در ایلینویز براثر ضربات چاقو کشته شد؛ در ماه فوریه (بهمن/اسفند ۱۴۰۲) نیز یک مرد فلسطینی در تگزاس مورد اصابت چاقو قرار گرفت.

۳ فلسطینی در ماه نوامبر (آبان/آذر ۱۴۰۲) در ورمونت هدف گلوله قرار گرفته کشته شدند. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *