صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گفت‌وگو|

نماینده جنبش امل: آمریکا و رژیم صهیونیستی ناقض حقوق بشر هستند/ مقاومت در نهایت پیروز می‌شود

۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰:۰۱
کد خبر: ۴۷۹۸۲۸۲
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
نماینده جنبش امل لبنان در ایران ضمن بیان این موضوع که حقوق بشر در جهان امروزی معنای خود را از دست داده است، اظهار کرد که مقاومت یک امر ضروری است.

خبرگزاری میزان - رژیم صهیونیستی در طول جنگ یک‌ساله  علیه نوار غزه و اکنون در جنگ با لبنان، قوانین بین‌المللی و بشردوستانه را نقض کرده است. 

در همین حال، حامیان غربی این رژیم اشغالگر، به‌ویژه آمریکا، در طول دهه‌های گذشته خود را به‌عنوان مدافع حقوق بشر معرفی کرده‌اند. اما آنچه تاکنون مشخص بوده، این است که این مدعیان، خود تامین‌کننده تسلیحات مورد نیاز رژیم صهیونیستی برای ارتکاب نسل‌کشی هستند. 

مدعیان حقوق بشر مرتکب نسل‌کشی می‌شوند

در همین حال صلاح فحص، نماینده جنبش امل لبنان در ایران در گفت‌وگو با میزان ضمن اشاره به حقوق بشر آمریکایی و صهیونیستی، گفت: در این زمانه چیزی به نام حقوق بشر وجود ندارد چراکه آن کسانی که مدعی حقوق بشر هستند، خود نسل‌کشی می‌کنند.

فحص، اظهار کرد: این اتفاق در همه نقط جهان از سوی مدعیان حقوق بشر درحال رخ دادن است، ازجمله آمریکا و اسرائیل خود درحال نسل‌کشی هستند. 

وی بیان کرد: اسرائیل در طول ۷ دهه گذشته هزاران نفر از فلسطینی‌ها را ازجمله زنان و کودکان کشته است؛ پس حقوق بشر کجاست؟ 

نماینده جنبش امل، خاطرنشان کرد: آن حقوق بشری که آمریکا و اسرائیل مدعی آن هستند، در واقعیت ناقض حقوق بشر و نسل‌کشی حقوق بشر است. 

شمار زیادی از شهدا زنان و کودکان هستند

مقام جنبش امل در بخشی دیگر بر لزوم مقاومت تاکید کرد و گفت: امروزه برای گرفتن حق خود، باید مقاومت کرد. 

فحص با اشاره به ادعای صهیونیست‌ها درباره هدف قرار دادن صرفا مواضع نظامی در لبنان، اظهار کرد: زمانی که صهیونیست‌ها ادعا می‌کنند که در لبنان مواضع نظامی را هدف قرار می‌دهد، این پرسش مطرح می‌شود که تاکنون چند نظامی لبنانی شهید شده‌اند؟ در همین حال می‌بینیم که تعداد زیادی از شهدا زنان و کودکان هستند. 

 

 

وی درباره هدف رژیم صهیونیستی از حمله به غیرنظامیان در جنوب لبنان، گفت: اسرائیل قصد دارد لبنانی‌ها را از کشورشان اخراج کند؛ آن‌ها همین کار را در نوار غزه و کرانه باختری انجام می‌دهند.

صلاح فحص، عنوان کرد که نمی‌توان در هیچ زمینه‌ای به صهیونیست‌ها اعتماد کرد، زیرا این رژیم تنها به منافع خودش پایبند است. 

مقاومت در جهان پیروز می‌شود

این مقام لبنانی در پاسخ به این پرسش که آیا شهادت رهبران حرب‌الله تاثیری بر مقاومت خواهد داشت یا خیر؟، خاطرنشان کرد: مقاومت ارتشی، جمهوری و قابل رتبه‌بندی نیست؛ چراکه جریان مقاومت کسانی هستند که علیه ظلم قیام می‌کنند. 

نماینده جنبش امل لبنان در ایران در پایان گفت: برخی اعضای مقاومت به شهادت می‌رسند اما مقاومت در همه‌جای جهان درنهایت پیروز می‌شود. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *