صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس سازمان ثبت: انتشار الکترونیکی آگهی‌های ثبتی موجب کاهش هزینه‌های مردم و حل مشکلات اراضی خواهد بود

۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۱:۵۳
کد خبر: ۴۷۹۸۲۶۰
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست انتشار الکترونیکی آگهی‌های ثبتی گفت: هم اکنون انتشار الکترونیکی آگهی‌های ثبتی در قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی سازمان ثبت برقرار است.

خبرگزاری میزان - حسن بابایی در یکصد و سی و نهمین نشست شورای عالی تحول و تعالی با محوریت انتشار الکترونیکی آگهی‌های ثبتی که با حضور مدیران و معاونان ستادی و کارشناسان حوزه انفورماتیک برگزار شد، انتشار الکترونیکی آگهی‌های ثبتی را گام مثبتی در تحقق شعار قوه قضاییه مبنی بر خدمت به موقع و ارزان عنوان کرد و گفت: از برکات سفر‌های استانی رسیدگی به پرونده‌های معطل مانده به دلیل عدم پرداخت آگهی از سوی مردم بود که با اجرای این امر کمک شایانی به حل مشکلات آنان خواهد بود.

وی در ادامه عنوان کرد: اگر روزنامه‌های محلی هم الکترونیکی باشند آگهی روزنامه‌های محلی نیز می‌تواند به صورت الکترونیکی انجام شود و در غیر اینصورت می‌توان مجوز روزنامه الکترونیک هم در استان‌ها فعال کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه سازمان ثبت در مسیر تحولی گذر از فرایند‌های سنتی است، اظهار کرد: انتشار الکترونیکی آگهی‌های ثبتی علاوه بر صرفه جویی در زمان، کاهش تردد مراجعات مردمی را نیز در پی دارد و ماحصل این امر صرفه جویی ۱۵۰ میلیون تومانی طی ۶ ماهه اخیر بوده است.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون آگهی روزنامه‌های کثیرالانتشار در قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی به صورت الکترونیکی منتشر می‌شود، تصریح کرد: با تعامل حوزه فناوری و بخش خصوصی می‌توان در تمام حوزه‌های مالکیت معنوی، ثبت شرکت‌ها و دیگر حوزه‌ها این امر را تعمیم داد.

تاکید بر ساخت کلیپ‌های آموزشی برای کارکنان و مراجعان، نشست آموزشی با دبیران هیئت قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی از دیگر نکات مورد تاکید رئیس سازمان ثبت در این نشست بود.

اشعری مدیر کل دفتر حقوقی و امور مجلس سازمان ثبت نیز گفت: با تعامل مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه از ابتدای آبان ماه سال جاری تمام فرایند‌های ثبتی در حوزه‌های املاک، اسناد، ثبت شرکتها، اجرای اسناد رسمی و مالکیت معنوی که مطابق قوانین درج آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار می‌باشد در سایت آگهی‌های سازمان درج و منتشر می‌شود.

وی افزود: دفتر توسعه سامانه‌ها و خدمات الکترونیک ضمن نظارت بر اجرای صحیح ساز و کار لازم را تهیه و به واحد‌های ثبتی اطلاع رسانی خواهد کرد کما اینکه تمام آثار ناشی از انتشار آگهی‌ها به روش سنتی در این روش به قوت خود باقیست.

گفتنی است در این جلسه علاوه بر معاونان سازمان، مدیران کل ثبت اسناد و املاک استان‌های سراسر کشور به همراه مدیران فناوری اطلاعات نیز از طریق وبینار حضور داشتند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *