صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گفت‌وگو|

شهادت آیت‌الله اشرفی اصفهانی در محراب نمازجمعه؛ تلاش ناکام منافقین برای جدایی دین از سیاست

۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۹:۲۴
کد خبر: ۴۷۹۸۲۴۵
فرزند شهید آیت‌الله اشرفی اصفهانی ایشان را از مصادیق بارز رجال اسلامی و از بزرگترین علما و شاخص‌های استوار انقلاب معرفی کرد و گفت: دشمنان می‌خواستند محراب و دین را از سیاست جدا کنند و تصور می‌کردند اینگونه به اهدف خود می‌رسند و انقلاب از بین می‌رود؛ اما آرزویشان را به گور بردند.

خبرگزاری میزان - گروهک تروریستی منافقین بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی دشمنی آشکار خود را با ملت ایران با ترور ناجوانمردانه مردان و زنان بیگناه اثبات کردند و جنایت‌های فراوانی مرتکب شدند.

بالغ بر ۱۷ هزار شهید به خون غلطیده نتیجه اقدامات جنایتکارانه گروهک تروریستی منافقین طی سال‎های گذشته است که در دهه ۶۰ به اوج خود رسید و کشورمان را در سوگ عزای مردمان مظلومی فرو برد که وجودشان می‌توانست برای کشور سرشار از برکت و رحمت باشد.

یکی از این شهدا آیت‌الله عطاءالله اشرفی اصفهانی نماینده امام خمینی رحمه الله علیه و امام جمعه کرمانشاه بود.

وی با حکم امام راحل امامت جمعه کرمانشاه را عهده‌دار بود و از جمله شهدای ترور به دست منافقین کوردل است که همچون مولای خود امام علی علیه‌السلام در محراب عبادت نماز جمعه ۲۳ مهرماه ۱۳۶۱ جان به جان آفرین تسلیم و ردای شهادت را بر تن کرد.

 

به همین مناسبت گفت‌وگویی با حجت الاسلام محمد اشرفی اصفهانی فرزند شهید آیت‌الله عطاءالله اشرفی اصفهانی انجام دادیم که در ادامه برخی از قسمت‌های آن را می‌خوانید.

حجت الاسلام محمد اشرفی اصفهانی با بیان اینکه پدر همیشه آرزو داشتند شهید محراب باشند گفت: همواره‌ می‌گفتند امیدوارم در زمان شهادت به هیچ کس آسیب نرسد و همین اتفاق نیز افتاد. در روز شهادت بنده کنار دستشان بودم و دست راست‌شان نیز استاندار نشسته بود، سر ایشان روی پای من بود و بعد از تکرار ندای «یا حسین (ع)» چشمانشان بسته شد و در دم شهید شدند.

دشمنان می‌خواستند محراب و دین را از سیاست جدا کنند 

وی ادامه داد: شهید آیت‌الله اشرفی اصفهانی از مصادیق بارز رجال اسلامی و از بزرگترین علما و شاخص‌های استوار انقلاب بودند، دشمنان می‌خواستند محراب و دین را از سیاست جدا کنند و تصور می‌کردند اینگونه به اهدف خود می‌رسند و انقلاب از بین می‌رود؛ اما با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی آرزویشان را به گور بردند و هیچ غلطی نکردند.

یادگار شهید آیت‌الله اشرفی اصفهانی با بیان اینکه منافقین جنایتکار سرمایه‌های گران‌قیمت انقلاب را از ملت ایران گرفتند گفت: این دشمنان آیا تصور می‌کنند انقلابی که با خون پاک هزاران هزار شهید در دوران مبارزات یا بعد از پیروزی انقلاب آبیاری شده از بین رفتنی است؟ هرگز این گونه نیست.

نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه ما انقلاب را باید با چنگ و دندان حفظ کنیم بر نقش جوانان به عنوان ادامه‌دهنده راه شهدای معظم تاکید کرد و بیان داشت: جوانان سرمایه‌های کشورمان هستند و باید جنایت‌های منافقین به خوبی برای آنان تبیین شود. متاسفانه ما به وظایف خود در قبال جوانان به خوبی عمل نکرده‌ایم. آشنایی با مسائل دینی، ارتباط با مساجد، رفع مشکلات اقتصادی و اشتغال، افزایش بصیرت، ارتباط صمیمی با روحانیون باید سرلوحه اقدامات مسئولان قرار بگیرد.

حجت الاسلام اشرفی ضمن اشاره به برگزاری دادگاه محاکمه اعضای گروهک منافقین طی ماه‌های گذشته بیان داشت: بنده به عنوان فرزند شهید ترور که ناجوانمردانه در محراب عبادت به شهادت رسید از شاکیان این پرونده هستم و در دادگاه نیز حاضر شدم.

فرزند شهید آیت‌الله اشرفی اصفهانی ادامه داد: بر اساس آموزه‌های قرآن کریم در آیه ۱۴ سوره مبارکه فجر که می‌فرماید «إِنَّ رَبَّکَ لَبِالْمِرْصادِ» «همانا پروردگارت در کمین‌گاه است». خداوند در کمین منافقین است و خواهد بود. برگزاری دادگاه محاکمه اعضای گروهک تروریستی منافقین نشان از برخورد محکم قوه قضاییه با عوامل تروریستی است و امیدوارم با قاطعیت تا حصول نتیجه به پیش برود.

وی تاکید کرد: منافقین باید پاسخگوی جنایت‌هایی که علیه مردم و امنیت کشورمان مرتکب شدند باشند، آنها عزیزانمان را از ما گرفتند و باید پای میز محاکمه حاضر شوند و با صدور رای عادلانه شاهد مجازات این گروه جنایتکار باشیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *