صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رونمایی از جدیدترین گزینه هدایت تیم فوتبال استقلال/ قهرمان آفریقا، اخراجی الوحده

۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰:۴۸
کد خبر: ۴۷۹۸۲۰۲
دسته بندی‌: ورزشی ، فوتبال
مدیران باشگاه استقلال با یک مربی آفریقایی برای هدایت تیمشان وارد مذاکره شده‌اند.

خبرگزاری میزان - بعد از قطع همکاری باشگاه استقلال و جواد نکونام گزینه‌های داخلی و خارجی زیادی برای هدایت آبی‌پوشان مطرح شدند که هرکدام به دلایلی حضورشان در این تیم منتفی شد.

آخرین گزینه که مدیران استقلال از توافق نهایی با این مربی و نهایی شدن حضورش در ایران خبر داده بودند پل لوگوئن فرانسوی بود که به دلایل عجیبی حضورش در استقلال منتفی شد تا مدیران این باشگلاه به سراغ گزینه‌های بعدی بروند.

جدیدترین نامی که برای نیمکت آبی‌پوشان مطرح شده پیتسو موسیمانه مربی آفریقایی الاهلی مصر است که این تیم را به قهرمانی قاره آفریقا رسانده است.

پیتسو علاوه بر هدایت تیم ملی فوتبال آفریقای جنوبی، در زمان حضور کی‌روش در تیم ملی مصر، سرمربی باشگاه الاهلی مصر بود و با این تیم قهرمان جام باشگاه‌های آفریقا هم شد.

موسیمانه که در سال ۲۰۱۶ هم عنوان بهترین مربی سال قاره آفریقا را به دست آورده بود، در سال ۲۰۲۱ به همراه کی روش نامزد کسب عنوان بهترین مربی قاره آفریقا بود.

 

 

وی همچنین در تیم ملی فوتبال آفریقای جنوبی بازی کرده‌ و به عنوان مربی سابقه کار با زیدان در رئال مادرید و سه گانه تاریخی این تیم را دارد. وی به عنوان سرمربی با الاهلی مصر قهرمان سه گانه شد و با این تیم در مسابقات جام باشگاه‌های جهان حضور پیدا کرد.

هدایت الاهلی عربستان، الوحده امارات و ابهاء عربستان سعودی از دیگر تجربیات این سرمربی است.

این مربی 59 ساله سال گذشته در حالی که هدایت الوحده را بر عهده داشت که سابقه کار با احمد نوراللهی را دارد، اما پس از گذشت حدود ۵ ماه  با توافق دو طرفه قرارداد خود را فسخ کرد.

موسیمانه در طول دوران حرفه‌ای خود افتخارات زیادی داشته که مهم‌ترین آن قهرمانی لیگ قهرمانان ۲۰۱۶ و سوپرکاپ آفریقا در سال ۲۰۱۷ با سانداونز بود. او همچنین با الاهلی در فصول ۲۰۱۹-۲۰۲۰ و ۲۰۲۰-۲۰۲۱ قهرمان لیگ قهرمانان آفریقا و قهرمان سوپرکاپ شد. این سرمربی 59 ساله 2 فصل قبل موفق شد الاهلی جده را به لیگ حرفه‌ای عربستان بازگرداند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *