صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

استقبال ایران از اقدام نیکاراگوئه در قطع روابط با رژیم صهیونیستی

۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶:۰۵
کد خبر: ۴۷۹۸۱۹۳
سخنگوی وزارت امور خارجه از اقدام مسئولانه دولت نیکاراگوئه در قطع کامل روابط با رژیم صهیونیستی به‌عنوان نشانه تعهد این کشور به حقوق بین‌الملل یاد کرد.

خبرگزاری میزان - اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه از اقدام مسئولانه دولت نیکاراگوئه در قطع کامل روابط با رژیم صهیونیستی استقبال کرده و آن را نشانه تعهد این کشور به اصول حقوق بین‌الملل، منشور ملل متحد و اسناد بین‌المللی مربوط به پیشگیری و مقابله با نسل‌کشی دانست.

بقایی با اشاره به استقامت و ایستادگی دولت و ملت نیکاراگوئه در برابر تحریم‌های اقتصادی و فشار‌های سیاسی آمریکا علیه این کشور، مواضع اصولی نیکاراگوئه در محکومیت صریح نسل‌کشی فلسطینی‌ها در غزه و تجاوزات رژیم اشغالگر علیه لبنان را ستودنی توصیف و بر ضرورت پیوستن دیگر کشور‌ها به کارزار قطع روابط با این رژیم و بسیج جامعه جهانی برای توقف شرارت و جنگ‌افروزی آن تاکید کرد.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین با اشاره به بیانیه دولت نیکاراگوئه که در آن رژیم صهیونیستی به‌عنوان دشمن بشریت و تهدیدکننده صلح و امنیت در منطقه و در جهان توصیف شده است، از ابراز همبستگی و همراهی دولت و مردم نیکاراگوئه با مردم فلسطین و لبنان و دیگر ملت‌های منطقه در برابر نسل‌کشی، اشغالگری و تجاوز دائمی رژیم اشغالگر تقدیر کرد.

بقایی اظهار امیدواری کرد که اقدام شجاعانه و مسئولانه دولت نیکاراگوئه در اعلام قطع روابط با رژیم نسل‌کش اسرائیل  که متعاقب اقدام مشابه از سوی کشور‌های بولیوی و کلمبیا در قاره آمریکا صورت می‌گیرد، الگویی برای دیگر کشور‌ها در راستای عمل به تعهدات قانونی و اخلاقی خود علیه اشغالگری و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی باشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *