صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ساختمان‌های جدید دادگستری‌های گنبدکاووس و گمیشان به بهره‌برداری رسید

۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۶:۱۵
کد خبر: ۴۷۹۸۱۶۵
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
ساختمان‌های جدید دادگستری‌های گنبدکاووس و گمیشان در استان گلستان با حضور معاون اول قوه قضاییه به بهره‌برداری رسیدند که برای ساخت و تجهیز این بناها، در مجموع ۱۱۳ میلیارد تومان هزینه شده است.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی، معاون اول قوه قضاییه در مراسم افتتاح ساختمان‌های جدید دادگستری‌های گنبدکاووس و گمیشان گفت: دادگاه صلح بسیار پراهمیت است و بر همین اساس مدلی را انتخاب کردیم که این دادگاه‌ها به خوبی اجرا شود.

وی با بیان اینکه از تجارب گذشته برای راه‌اندازی دادگاه‌های صلح استفاده شده است، افزود: مدل‌سازی جدید برای دادگاه‌های صلح در نظر گرفته شد تا مردم دچار زحمت نشوند و خدمات خوبی در زمینه عدالت به مردم ارائه شود‌.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: تدابیر بسیار خوبی برای اجرای دادگاه‌های صلح در گلستان اندیشیده شده است کل استان بدون هیچ گونه مشکلی زیر پوشش دادگاه‌های صلح رفته است که امیدوارم این دادگاه‌ها منشا خیر و برکت برای مردم باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی تاکید کرد: پرونده‌های دارای ماهیت قضایی که در شورا‌های حل اختلاف رسیدگی می‌شد از این پس در دادگاه‌های صلح بررسی می‌شود و با این اقدام، شورا‌های حل اختلاف آسودگی خاطر بیشتری برای صلح و سازش خواهند داشت.

وی یادآور شد: گلستان بافت جمعیتی دست نخورده دارد و درصد صلح و سازش در استان گلستان نسبت به استان‌های دیگر بیشتر است.

معاون اول قوه قضاییه یادآور شد: دادگاه‌های صلح، رسیدگی نظارتی بر شورای حل اختلاف خواهند داشت و شورا مستقیما تحت نظارت دادگاه‌های صلح، صلح و سازش را انجام خواهند داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی بیان کرد: ما این کار را اقدام بزرگ و پر خیر و برکت می‌دانیم عدالت فردی و خصوصی نیست و یک مقوله‌ای عمومی است که همگان باید برای تحقق آن نقش‌آفرینی کنند. همه باید برای تحقق عدالت در جامعه تلاش کنند.

ضرورت فراهم کردن بستر مناسب برای پاسخگویی به مردم

رئیس کل دادگستری گلستان نیز در این مراسم گفت: ساختمان دادگستری گمیشان از مصوبات سفر دوم رئیس قوه قضاییه به استان گلستان بود و ظرف مدت ۱۸ماه با اعتبار ۲۳ میلیارد تومان در سه طبقه و هزار و ۱۰۰ مترمربع زیربنا ساخته شده است.

حیدر آسیابی افزود: بنای دادگستری گنبدکاووس هم با چهار هزار و ۵۰۰ متر زیربنا و ۹۰ میلیارد تومان اعتبار در ۴ طبقه ساخته شده است.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: با هدف فراهم کردن بستر مناسب برای پاسخگویی به مردم و همچنین ارائه خدمات رفاهی به کارکنان در سه سال اخیر ۱۰ هزار و ۱۰۰ متر مربع فضای اداری و ورزشی به فضای حوزه‌های قضایی استان اضافه شده که بخشی از اعتبار برای این ساخت و ساز‌ها از محل صرفه جویی‌ها و اعتبارت سفر رئیس قوه قضاییه به استان تامین شده است.

وی افزود: تلاش دادگستری برای استانداردسازی فضای اداری در همه حوزه‌های قضایی استان به منظور فراهم کردن بستر فضای خدمت بهتر به مردم است.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: دادگاه صلح

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *