صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

عراقچی: موشک‌های بالستیک به روسیه نداده‌ایم

۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۹:۲۷
کد خبر: ۴۷۹۸۱۵۸
وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه ایران به روسیه موشک‌های بالستیک نداده است، خطاب به اروپایی‌ها گفت که اگر نیاز به بهانه‌ای برای کوتاه آمدن در مقابل باج‌خواهی اسرائیل دارند، بهتر است داستان دیگری پیدا کنند.

خبرگزاری میزان - سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس، تصریح کرد: اگر اروپا نیاز به بهانه‌ای برای کوتاه آمدن در مقابل باج‌خواهی اسرائیل دارد، بهتر است داستان دیگری پیدا کند.

وی با اشاره به دیدارهای دیپلماتیک خود با مقام‌های اروپایی در جریان سفر به نیویورک، نوشت: در ملاقات با جوزپ بورل و انریکه مورا در نیویورک، موارد زیر را بیان کردم:

١. همکاری‌های نظامی ایران و روسیه جدید نیست و سابقه‌ای دارد که به قبل از بحران اوکراین برمی‌گردد.

٢. برخی اروپایی‌ها به رژیم اسرائیل انواع سلاح‌های پیشرفته را ارائه داده و مشتاقانه در عملیات نظامی علیه ایران شرکت کردند.

٣. سیاست فشار حداکثری ایالات متحده همچنان برقرار است و بنگاه‌های اقتصادی در اروپا به‌طور کامل از دستورالعمل‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا پیروی می‌کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: من به‌وضوح و دوباره بر آنچه گفته‌ام تاکید می‌کنم: ما موشک‌های بالستیک به روسیه نداده‌ایم؛ اگر اروپا نیاز به بهانه‌ای برای کوتاه آمدن در مقابل باج‌خواهی اسرائیل دارد، بهتر است داستان دیگری پیدا کند.

وزیر امور خارجه پیشتر در واکنش به اتهام‌زنی‌های اخیر به ایران درباره مداخله در جنگ اوکراین تاکید کرد: یک‌بار دیگر آمریکا و اروپا براساس اطلاعات غلط و منطق معیوب عمل کردند؛ ایران به روسیه موشک‌های بالستیک ارسال نکرده است؛ تمام؛ معتادین تحریم باید از خود بپرسند: چگونه ایران قادر است تسلیحات پیچیده بسازد و به ادعای شما بفروشد؟ تحریم‌ها راه‌حل نیستند، بلکه بخشی از مشکل هستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *