صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: نقش سازمان بازرسی باید پیشگیری در کنار نظارت باشد

۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۴:۲۱
کد خبر: ۴۷۹۸۱۳۳
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه نقش سازمان بازرسی باید پیشگیری در کنار نظارت باشد، گفت: در حوزه پیشگیری باید ارتباطات را بیشتر و گلوگاه‌های فساد شناسایی و به صورت ویژه رصد و کنترل شوند.

خبرگزاری میزان- ناصر عتباتی به همراه حسین مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی و جمعی از مدیران قضایی به مناسبت سالروز تشکیل سازمان بازرسی در نشستی که با مدیر کل و بازرسان بازرسی استان داشتند ضمن تبریک این روز مطالبی را در راستای اعتلای همکاری‌های دو مجموعه بیان کرد.

رئیس کل دادگستری استان در این نشست که در سالن جلسات بازرسی استان برگزار شد با تبریک سالروز تشکیل سازمان بازرسی، بیان اظهاز کرد: این نشست علی‌رغم اینکه به منظور تقدیر از مجموعه بازرسی استان تشکیل شده، در عین حال یک جلسه کاملاً تخصصی و کاربردی است تا با ارائه نقطه نظرات برای ارتقای عملکرد هر ۲ مجموعه به نکات مشترک دست یافت.  

وی با اشاره به روند کاهشی پرونده‌ها در حوزه تخلفات و جرایم دستگاه‌ها در استان که تعداد این پرونده‌ها در ۷ ماهه سال جاری کمتر از انگشتان دست است، این امر را حاصل اقدامات پیشگیرانه دانست و گفت: نقش سازمان بازرسی باید پیشگیری در کنار نظارت باشد.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: در راس اداره کل بازرسی استان یک قاضی عالی رتبه با کارشناسان زبده و خیلی مسلط امور را هدایت می‌کنند و تعاملات سازنده و موثری با دادگستری دارند تا خروجی رسیدگی به پرونده ها، خروجی مطمئن و قابل دفاع باشد.

رئیس کل دادگستری استان با تاکید بر حفظ و حمایت از مدیران ساعی، عنوان کرد: باید در حوزه پیشگیری ارتباطات را بیشتر و گلوگاه‌های فساد شناسایی و به صورت ویژه رصد و کنترل شوند.  

وی در پایان پیشنهاد داد قضات رسیدگی کننده به پرونده‌های بازرسی تخصصی شوند و قضاتی از مراحل تحقیق و محاکم بدوی و تجدیدنظر که از نظر فنی و تخصصی مسلط هستند انتخاب و برای آن‌ها ابلاغ ویژه صادر شود تا بازرسان با شناختن آن‌ها در موضوعات به طور دائم در ارتباط باشند تا با اشرافیت کامل به موضوعات اثربخشی در پرونده‌ها زیاد باشد، چرا که هر چند تعداد پرونده‌های بازرسی کم است، ولی این پرونده‌ها حساسیت ویژه‌ای در جامعه دارند.

در ادامه این نشست حسین مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی گفت: مجموعه دادسرا در بحث احقاق حقوق عامه از نظریات تخصصی سازمان بازرسی در موارد ترک فعل‌های دستگاه‌های اجرایی بهره می‌برد و با برگزاری جلسات مشترک سعی در روشن شدن تمامی ابعاد موضوع دارد.

در ابتدای این نشست محبوبی مدیر کل بازرسی استان از تعامل دادگستری استان با مجموعه بازرسی در حوزه حقوق عامه که با یک همدلی و هم‌افزایی بسیار خوبی در حال جریان است تقدیر کرد.

محبوبی ادامه داد: در هر گزارشی که سازمان بازرسی به دادسرای عمومی و انقلاب ارسال می‌کند با برگزاری جلسه‌ای با حضور معاون دادستان، بازپرس و بازرس پرونده، زوایای مختلف گزارش مورد بررسی قرار می‌گیرد تا با روشن شدن ابعاد قضیه مقام رسیدگی کننده به پرونده اشرافیت بیشتری بر آن داشته باشد.

مدیر کل بازرسی استان افزود: در بازرسی استان با توجه به سیاست‌های قوه قضاییه و سازمان، رویکرد پیشگیری است و با حضور‌های میدانی، برگزاری جلسات با مدیران که باعث شده نظارت‌های درون دستگاهی فعال شوند تخلفات و جرایم اتفاق نیفتد و تلاش بر این است که در عین شناسایی تخلفات و جرایم امور دچار اختلال و معطلی نشوند.

در ادامه این نشست؛ اعضای حاضر به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود برای تعامل هرچه بیشتر و به نتیجه رساندن موضوعات پرداختند که مطالب جمع‌بندی و برای آن‌ها اتخاذ تصمیم شود.

شایان ذکر است؛ در پایان این نشست با تقدیم لوح تقدیری توسط رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از محبوبی مدیر کل بازرسی استان به پاس تلاش‌های وی در راستای احقاق حقوق عامه تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/


برچسب ها: اخبار قضایی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *