صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

سهم تسلیحات آمریکایی در جنایت رژیم صهیونیستی در لبنان

۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۵:۰۱
کد خبر: ۴۷۹۸۰۸۷
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
آمریکا از زمان آغاز جنگ غزه ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی را سرعت بخشید و در حال حاضر جنگ رژیم صهیونیستی در لبنان از این موضوع مستثنی نیست.

خبرگزاری میزان - تحقیقات نشان می‌دهد که مهمات ساخت آمریکا در حمله روز پنج‌شنبه گذشته در مرکز بیروت، در تلاشی نافرجام برای ترور وفیق صفا، رئیس واحد هماهنگی و رابط حزب‌الله استفاده شده بود.

این حمله سومین حمله رژیم صهیونیستی در خارج از ضاحیه جنوبی بیروت، پس از حمله‌های قبلی به مناطق کولا و باشوره است.

تلفات شدید انسانی با استفاده از تسلیحات آمریکایی

به‌گفته وزارت بهداشت لبنان، این تجاوز‌ها به شهادت ۲۲ نفر و مجروح شدن ده‌ها نفر دیگر منجر شد، که تلفات شدید انسانی را برجسته می‌کند.

وزارت بهداشت لبنان گفت که نخستین امدادگران حاضر در صحنه گفته‌اند که تیم‌های امدادی در تمام طول شب در زیر آوار در جست‌وجوی بازماندگان و شهدا بودند. از آنجایی که ساکنان این منطقه از لبنانی‌های تخلیه‌شده درپی تجاوزهای رژیم صهیونیستی از مناطق دیگر استقبال کردند، تعداد زیادی از افراد در زمان حمله در این ساختمان حضور داشتند؛ این خونین‌ترین حمله در یک سال اخیر به‌حساب می‌آید.

 

کشف تکه‌هایی از مهمات آمریکایی

اکنون گاردین تکه‌هایی از مهمات حمله مستقیم مشترک (JDAM) ساخت آمریکا را در خرابه‌های ناشی از این حمله کشف کرده است. 

شرکت هوافضای آمریکایی بوئینگ JDAM را تولید می‌کند؛ این مهمات کیت‌های راهنمایی هستند که به بمب‌های بزرگ با وزن حداکثر ۲ هزار پوند (۹۰۰ کیلوگرم) متصل می‌شوند و آن‌ها را به بمب‌های هدایت‌شونده با استفاده از GPS تبدیل می‌کنند.

بقایای تسلیحات ازسوی یک تکنسین کهنه‌کار بمب‌های آمریکایی و بخش بحران، درگیری و تسلیحات دیده‌بان حقوق بشر تایید شده است.

ریچارد ویر، محقق ارشد در بخش بحران، درگیری و تسلیحات دیده‌بان حقوق بشر پس از دیدن تصاویری از این قطعه، توضیح داد که الگوی پیچ، موقعیت آن و شکل باقی‌مانده با باله دم کیت هدایت ساخت آمریکایی Jdam، برای مهمات هوایی سری Mk۸۰ مطابقت دارد.

۳ دسته از بمب‌ها که کم‌ترین وزن آن‌ها ۵۰۰ پوند و سنگین‌ترین آن‌ها ۲ هزار پوند است، در سری Mk۸۰ گنجانده شده است. 

ویر هشدار داد که زمانی که از این نوع مهمات در مناطق پرجمعیت استفاده می‌شود، غیرنظامیان و اشیاء غیرنظامی در منطقه در معرض خطر جدی آسیب فوری و پایدار قرار می‌گیرند.

از سال ۲۰۰۶ تاکنون مدرکی وجود نداشته که از یک سلاح ساخت آمریکا در حمله به بیروت استفاده شده باشد.

ادامه تامین تسلیحات برای رژیم صهیونیستی ازسوی آمریکا

آمریکا به‌دلیل ادامه ارائه بودجه نظامی به رژیم صهیونیستی، ازجمله ۱۷.۹ میلیارد دلار بودجه نظامی در سال گذشته، به‌شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. 

نیک تورس، یکی از نویسندگان اینترسپت The Intercept، گفت که متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، درمورد جزئیات کلیدی در موضوع کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی در طول جنگش در غزه نامطمئن است. 

میلر اذعان کرد که از میزان دقیق کمک‌های ارائه شده به رژیم صهیونیستی یا میزان بودجه اضافی بیش از ۳.۳ میلیارد دلار معمول تخصیص داده شده اطلاع دقیقی ندارد. 

با این حال، میلر یافته‌های گزارش اخیر پروژه هزینه‌های جنگ در دانشگاه براون را که دست‌کم ۲۲.۷۶ میلیارد دلار کمک نظامی آمریکا را از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ محاسبه کرده بود، رد کرد. 

براساس گزارش‌ها، این رقم شامل ۱۷.۹ میلیارد دلار کمک امنیتی برای عملیات نظامی رژیم صهیونیستی و هزینه‌های مربوط به عملیات آمریکا در منطقه مانند حمله‌ها به یمن است.

آمریکا از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲)، طیف وسیعی از تجهیزات نظامی، ازجمله حدود ۱۰۰ هزار هزار گلوله توپ، ۲۰ هزار تفنگ M۴A۱ و ۱۳ هزار و ۹۸۱ موشک ضد تانک را به رژیم صهیونیستی عرضه کرده است. 

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به‌تازگی تاکید کرد: آمریکا به‌طور کامل از اسرائیل حمایت می‌کند؛ این درحالی است که براساس اذعان دولت او، ممکن است رژیم صهیونیستی از سلاح‌های آمریکایی در غزه برخلاف قوانین بین‌المللی استفاده کرده باشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *