صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تکمیل ورزشگاه علی دایی، نیازمند بودجه هزار میلیارد تومانی است

۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۸:۱۷
کد خبر: ۴۷۹۸۰۸۳
دسته بندی‌: ورزشی ، فوتبال
محمدعلی پهناور گفت: سرانه ورزشی در استان اردبیل پایین‌تر از میانگین کشوری است و در راستای ارتقای جایگاه ورزش در اردبیل، تکمیل و بازسازی ورزشگاه ۲۰ هزار نفره نیاز به بودجه هزار میلیارد تومانی دارد.

خبرگزاری میزان - بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل، محمدعلی پهناور گفت: سرانه ورزشی در استان اردبیل پایین‌تر از میانگین کشوری است و در راستای ارتقای جایگاه ورزش در اردبیل، تکمیل و بازسازی ورزشگاه ۲۰ هزار نفره نیاز به بودجه هزار میلیارد تومانی دارد.

مدیر کل ورزش و جوانان اردبیل، در نشست اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با مدیران دستگاه‌های فرهنگی استان اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل جزء ۵ ظرفیت برتر کشور است و با توجه به اینکه بیشترین مدال المپیک در وزنه برداری متعلق به اردبیل بوده و ورزشکاری که بیشترین مدال پارالمپیک را دارد، آقای مدبّر از اردبیل است، از این رو باید تمام فعالیت‌های ما با محور فرهنگی طراحی شده و این موضع در عمل نیز اتفاق افتد.

وی افزود: در حوزه سرانه ورزشی، اردبیل با مشکلاتی مواجه است؛ اما جا دارد از اعضای مجلس شورای اسلامی به دلیل سه برابر شدن اعتبارات، تشکر به عمل آوریم.

وی عنوان کرد: سرانه ورزشی اردبیل ۲۶ سانتی مربع است با این وجود سرانه کشوری ۸۰ سانتی متر مربع است و باید با سرمایه‌گذاری‌های لازم و تامین تجهیزات و امکانات مطلوب، سرانه ورزشی اردبیل به میانگین کشوری برسد.

هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ورزشگاه ۲۰ هزار نفره اردبیل نیاز است

پهناور با اشاره به ساخت و تکمیل ورزشگاه ۲۰ هزار نفری در اردبیل گفت: نزدیک به ۴۳۰ هزار نفر جمعیت جوان ۱۸ تا ۳۵ سال در استان ما هستند و در این راستا، تکمیل و ساخت یک ورزشگاه خوب و استاندارد، کمترین نیاز استان است؛ از این رو ورزشگاه ۲۰ هزار نفری اردبیل که پروژه ساخت آن از سال ۱۳۸۴ شروع شده، برای تکمیل و تجهیز به بودجه هزار میلیارد تومانی نیاز دارد و واقعیت این است که برای محقق شدن این پروژه، طراحی مجدد و جذب پیمانکاران نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: نکته دیگر که حائز اهمیت است، نگهداری اماکن ورزشی فعلی است و ما ۲۷۳ اماکن در استان داریم که ۱۵۰ میلیارد تومان برای تعمیرات آن‌ها باید هزینه کرد؛ در صورتی که سال گذشته فقط ۷ میلیارد تومان اعتبار، به تعمیرات این اماکن اختصاص یافت.

مدیر کل ورزش و جوانان اردبیل گفت:جوانان اردبیل در اخذ وام‌های ازدواج و جوانی جمعیت با مشکل مواجه هستند: از این رو این اقدام مهم نیز برای حمایت از نسل جوان، نیاز به تدبیر و عمل دارد.

وی بیان کرد: مشاهیر زیادی از جمله حسین رضازاده را در اردبیل داریم و از آنجایی که ورزش نیز در زیرمجموعه‌ای از کار‌های فرهنگی است، تولید یک انیمشین و محتوای رسانه‌ای برای شناساندن الگو‌ها برای جوانان ما لازم است و این کار نیاز به تخصیص بودجه و حمایت کمیسیون فرهنگی دارد.

انتهای پیام/


برچسب ها: علی دایی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *