صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

معاون هنری وزارت فرهنگ: در موسسه هنرمندان پیشکسوت چند قرن هنر و فضیلت وجود دارد

۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۸:۴۶
کد خبر: ۴۷۹۸۰۶۰
معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تکریم هنرمندان پیشکسوت اصفهان گفت: در موسسه هنرمندان پیشکسوت چند قرن هنر و فضیلت وجود دارد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط‌ عمومی معاونت هنری، محمود سالاری جمعه بیستم مهرماه در همایش تقدیر از هنرمندان پیشکسوت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در هتل عباسی اصفهان برگزار شد، بیان کرد: امشب چند قرن تجربه، حکمت، فضلیت و ارجمندی در این سالن حضور یافته است.

وی ادامه داد: این نکته را با علم و اطلاع میگویم که در هیچ کشوری در دنیا مؤسسه‌ای مانند مؤسسه هنرمندان پیشکسوت ایران وجود ندارد که هنرمندان بالای ۶۰ سال آن، نشان درجه یک هنری گرفته باشند.

وی با اشاره به حضور هنرمندان دارای درجه یک هنری در این جمع، افزود: روند گرفتن درجه یک هنری بسیار مشکل است، زیرا باید ابتدا در شورای اولیه و سپس در شورای ثانویه و با حضور نمایندگان وزارت علوم و سازمان برنامه و بودجه بررسی شود که بسیار روند سخت‌گیرانه‌ای است.

سالاری ادامه داد: وقتی می‌گوئیم درجه یک هنری معادل دکترای دانشگاهی است مبالغه نمی‌کنیم چراکه این درجه را بیهوده ارتقا نمی‌دهیم و به واقع معادل دکترا است و به همین خاطر است که این مؤسسه مهم است چرا که چند قرن هنر و فضیلت در آن وجود دارد.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: امشب در این جمع اساتیدی حضور دارند که قرن‌های متمادی بار فضیلت بر روی دوش آن‌ها قرار دارد و بعضاً اگر ما دچار فقدان آن‌ها شویم بخشی از هنر مملکت در یک رشته خاص ممکن است آسیب ببیند. دیگر کجا می‌شود کسی همچون استاد زینت السادات امامی و اساتید دیگر که شرف حضورشان را داریم داشته باشیم.

وی تصریح کرد: هنرمندان از خودشان در این عالم ردی گذاشتند که کار هر کسی نیست و چه دعایی بالاتر از عاقبت به خیری که شامل حال شما عزیزان است. امیدوارم خداوند این عاقبت بخیری را شامل حال همه ما کند.

سالاری افزود: ما هرآنچه که در این مؤسسه انجام داده و می‌دهیم جز وظیفه هیچ چیز دیگری نیست و بسیار با خدمات واقعی که باید به شما بزرگواران داده شود فاصله داریم و از این بابت عذرخواهم.

معاون هنری همچنین گفت: باید بخش زیادی از بودجه‌ها، صرف چنین مؤسسه‌هایی شود که بتوانیم از هنرمندان بافضیلت تجلیل کنیم. در تهران هرماه این کار انجام می‌شود و در دوره جدید پس از کرونا نیز در تهران و استان اصفهان این همت و اراده عملیاتی شد و از این بابت بسیار خداوند را شاکرم. امیدوارم بتوانیم در سایر استان‌ها نیز چنین مراسم‌هایی برگزار کرده و از هنرمندان آن تجلیل کنیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *