صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

عرضه شکر پایین‌تر از قیمت مصو‌ب

۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰:۲۳
کد خبر: ۴۷۹۷۹۶۶
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: با توجه به فراوانی کالا و مشخص شدن منبع تامین شکر بنکداران، قیمت شکر به کمتر از نرخ مصوب رسیده است.

خبرگزاری میزان - رضا کنگری رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی، با بیان اینکه تمامی کالاها به وفور در بازار موجود است، اظهار کرد: با توجه به آنکه منبع تأمین شکر بنکداران مشخص است، مشکل بازار شکر نیز مرتفع شده است.

وی افزود: علی رغم آنکه قیمت مصوب هر کیلو شکر برای مصرف کننده ۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان است، اما به دلیل مشخص بودن منبع تأمین کمتر از این نرخ عرضه می‌شود که خوشبختانه این امر نشان می‌دهد که بازار شکر به ثبات رسیده است، درحالیکه در ماه‌های اخیر هر کیلو شکر در خرده فروشی‌ها ۴۸ تا ۵۰ هزار تومان فروخته می‌شد.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با اشاره به علل نوسان قیمت برنج عنوان کرد: اگر عرضه با تقاضا در حوزه برنج هم تراز نباشد، این چالش‌ها ادامه دارد، کمااینکه قیمت هر کیلو برنج پاکستانی طی ۲۰ روز اخیر از ۳۷ به ۵۵ هزار تومان و برنج هندی از ۴۵ به ۷۰ هزار تومان افزایش یافته است.

کنگری ادامه داد: محدودیت واردات و عدم ترخیص برنج منجر به کمبود برنج و التهابات قیمت شده است و به طور کلی هر کالایی که عرضه و تقاضا با یکدیگر همخوانی نداشته باشد، منجر به نوسان قیمت در بازار می‌شود که در نهایت استمرار روند بازار برنج خارجی منجر به هجوم خرید افراد برای برنج ایرانی و مشکلات برهم‌خوردن بازار در این حوزه می‌شود.

وی تصریح کرد: مدیریت بازار عرضه و به عبارتی همخوانی عرضه و تقاضا تنها راه‌حل تنظیم بازار است، کمااینکه در شرایط کنونی زمزمه تغییر قیمت روغن شنیده می‌شود، اما با تغییر نرخ ارز واردات روغن، این امر اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *