صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ایجاد کتابخانه‌های مادر و کودک در پایتخت

۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶:۲۹
کد خبر: ۴۷۹۷۸۶۱
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در بیست و یکمین «قرار خدمت» شهرداری در مسجد امام حسین (ع) محله مجیدیه شمالی منطقه ۴ تهران حضور یافت.

خبرگزاری میزان - به گزارش شهر، مهرداد باقری پبدنی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران پنجشنبه ۱۹ مهرماه در ویژه‌برنامه «قرار خدمت» شهرداری تهران در مسجد امام حسین (ع) محله مجیدیه شمالی منطقه ۴ تهران حضور یافت.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران عنوان کرد: امیدواریم این گفتگو با مردم سبب خیر شود و بتوانیم به تک‌تک شهروندان خدمات ارزنده‌ای ارائه کنیم. «قرار خدمت» عنوان برنامه‌ای است که هر پنجشنبه در یکی از مناطق تهران برگزار می‌شود و شهردار تهران به همراه معاونان و مدیران به مسائل مردم در آن منطقه رسیدگی می‌کنند.

وی ادامه داد: این برنامه از صبح پنجشنبه به شکل میدانی در نواحی مختلف منطقه آغاز می‌شود و با دیدار با مردم پس از نماز مغرب و عشا در مساجد منطقه به پایان می‌رسد. درخواست‌های شهروندان که در این جلسات مطرح می‌کنند، به شکل مستقیم به آقای دکتر زاکانی و معاونت‌های مربوطه در شهرداری تهران منتقل می‌شود.

باقری با بیان اینکه در دوره جدید مدیریت شهری در سه سال اخیر فعالیت‌ها در چهار دسته طبقه‌بندی شده، عنوان کرد: شهرداری تهران در این دوره چهار دسته فعالیت در حوزه «تحولات سخت‌افزاری و زیرساخت‌های فیزیکی شهر»، «تحولات روحی در شهروندان»، «تحولات داخلی شهرداری تهران و بهبود فضای آن در جهت خدمت» و «هوشمندسازی و پیشبرد فناوری در مدیریت شهری» را در دستور کار خود دارد.

وی اضافه کرد: شهر تهران انبوهی از بزرگراه‌ها را دارد، ولی با مشکلاتی مانند ترافیک و اتلاف منابع روبه‌رو هستیم؛ بنابراین شهرداری تصمیم گرفت با احداث تقاطع‌های غیرهم‌سطح در شبکه دسترسی‌ها در مسیر‌های اصلی یکی از اصلی‌ترین پروژه هایش را رقم بزند تا وقت و انرژی کمری از مردم هدر شود. مشکل دیگر، آلایندگی خودروهاست و حمایت از تبدیل اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها به خودرو‌های برقی، از اقدامات شهرداری تهران در این حوزه بوده است. همچنین گسترش روزافزون متروی تهران با این هدف صورت می‌گیرد.

ایجاد کتابخانه‌های مادر و کودک در پایتخت

باقری تامین مایحتاج روزانه شهروندان از طریق میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های شهروند، توسعه فضا‌های ورزشی برای شهروندان و بهبود بوستان‌ها و فضا‌های سبز شهری را برخی اقدامات مدیریت شهری در راستای خدمت‌رسانی به شهروندان دانست.

رییس سازمان فرهنگی هنری تصریح کرد: ما ۳۴ فرهنگسرا و چندین مرکز فرهنگی شامل کتابخانه، سالن سینما، نگارخانه، موزه و... در شهر تهران داریم و باید تلاش کنیم شرایط استفاده از خدمات این مراکز برای مردم تسهیل شود. حدود نیم میلیون نفر در طول سال از دوره‌های آموزشی مراکز سازمان فرهنگی هنری استفاده می‌کنند و این ظرفیت بزرگی است.

وی افزود: بسیاری از کتابخانه‌های شهر تهران صرفا به سالن مطالعه برای دانش‌آموزان کنکوری محدود شده بود و منابع کتابخانه‌ای بی‌استفاده مانده بود، به همین دلیل به سمت ایجاد کتابخانه‌های مادر و کودک رفتیم تا مادرانی که با فرزندان خود به مراکز فرهنگی می‌آیند، بتوانند به بهترین شکل از خدمات آن بهره ببرند. توجه به نسل کودک و نوجوان اولویت اصلی سازمان فرهنگی هنری است، چرا که این‌ها آینده کشور را رقم خواهند زد.

باقری با اشاره به اجرای موفق طرح «من شهردارم» عنوان کرد: این طرح با جمع‌آوری پیشنهاد‌های شهروندان درباره مسائل و مشکلات محل سکونتشان در دو سال پیاپی برگزار شد و امسال سومین دوره آن در حال برگزاری است. در نتیجه مشارکت مردم در این طرح، نظام برنامه‌ریزی مدیریت شهری بر این اساس پایه‌ریزی می‌شود و در پروژه‌های در حال اجرا، نظرات شهروندان را در اولویت قرار می‌دهیم.

در ادامه این مراسم، شهروندان به دو صورت مکتوب و شفاهی نظرات، انتقادات و پیشنهاد‌های خود درباره مدیریت شهری را به رییس سازمان فرهنگی هنری ارائه کردند و مقرر شد این درخواست‌ها تا حصول نتیجه از طریق معاونت‌ها و سازمان‌های مربوطه پیگیری شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: شهرداری تهران

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *