صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

دبیر: روسای هیئت‌های کشتی خط قرمز من هستند/ می‌توانیم در المپیک لس‌آنجلس موفق شویم/ باید یک میلیون کشتی‌گیر در ایران داشته باشیم

۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰:۳۶
کد خبر: ۴۷۹۷۷۹۰
رئیس فدراسیون کشتی ایران در نهمین سمینار هیئت‌های کشتی استان‌های سراسر کشور گفت: در المپیک لس‌آنجلس نیز می‌توانیم موفق و پیروز باشیم به شرطی که همه استان‌ها کمک کنند و با جان و دل کار کنند.

خبرگزاری میزان - علیرضا دبیر در ابتدای این سمینار اظهار داشت: وقتی با آن امکانات کشتی فرنگی توانست در لندن ۳ مدال طلا بگیرد، باز هم می‌توانیم این افتخار را تکرار کنیم، اما اینکار نیازمند پشتکار و تلاش دسته جمعی ما است.

وی افزود: اگر خودتان نیز نمی‌توانید در استان‌ها به صورت تمام وقت باشید، یک یا دو نفر را مأمور کنید تا به صورت شبانه روزی کار هیئت کشتی استان را پیگیری کند.

دبیر تصریح کرد: نگاه همه‌ی ما باید المپیکی باشد، وقتی آمدیم جمعیت کشتی گیر کمتر از ۴۰ هزار نفر بود، اما خدا را شکر الان نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر است و اعتقاد داریم که اگر این تعداد به یک میلیون برسد می‌توانیم قهرمان المپیک شویم.

رئیس فدراسیون کشتی با بیان اینکه فدراسیون در ابتدای کار برنامه توسعه تا المپیک ۲۰۲۸ را تدوین و اجرایی کرد، اظهار داشت: از الان باید برای سال‌های ۲۰۳۲ و ۲۰۳۶ برنامه تدوین کنیم و چه خوب است که هیئت‌های کشتی نیز برنامه توسعه داشته باشند و بر اساس آن حرکت کنند.

دبیر با اشاره به اینکه اگر ۲ تا ۳ مشکل اساسی در کشتی حل شود، کار‌ها به سرعت پیش می‌رود، بیان داشت: یکی از موارد و مشکلات ما این است که مربیان باید دانش افزایی و به روز شوند، موارد دیگر نیز توسعه زیرساخت‌ها و فضا‌های ورزشی و بالا بردن جمعیت کشتی گیر است.

رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به اینکه استان‌ها نباید منتظر انستیتو (اندیشکده) کشتی بمانند گفت: خود شما باید ابتکار به خرج دهید، از قهرمانان و مربیان بزرگ دعوت کنید و کلاس‌های آموزشی برای مربیان بگذارید. یک مربی خوب می‌تواند کشتی گیر خوب بسازد.

وی ادامه داد: مربی با حضور ۳ روزه در کلاس که نمی‌تواند خود را ارتقاء دهد، حداقل باید ۱۰ روز در یک کلاس آموزشی حضور داشته باشد، پیشنهاد ما این است که هیئت‌های کشتی با استفاده از مربیان و قهرمانان بزرگ کشتی کلاس‌های آموزشی برگزار کنند و تمامی مربیان و حتی کشتی گیران مستعد خود را موظف برای حضور در این کلاس کنند. اگر استانی اردوی تیم ملی را میزبان می‌شود، مربیانش را به اردو بفرستد تا دانش خود را ارتقاء دهند.

دبیر با بیان اینکه مشکل کشتی آزاد زیرگیری از پا و خاک کردن و مشکل کشتی فرنگی دفاع خاک است، تصریح کرد: این موارد باید در رده‌ی نونهالان به کشتی گیران آموزش داده شود. در سن ۱۷ سالگی دیگر نمی‌توان چیزی یاد داد. برای همین ما اردو‌های بسترسازی می‌گذاریم تا کشتی گیران رشد کنند.

رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به هزینه‌های بالا و چند میلیاردی اعزام کشتی گیران به رقابت‌های بین المللی از جمله بلیت هواپیما، مجوز حضور در مسابقات و هزینه هتل، گفت: تمام تلاشمان را می‌کنیم که افرادی را به مسابقات مهم اعزام کنیم که آینده دار باشند، یک کشتی گیر با سن بالا چه رشدی می‌تواند بکند، ما باید تمام تلاشمان را برای جوان ۱۸ ساله انجام دهیم که بتوانیم از آن نتیجه بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: ۳ استان خوزستان، فارس و قم در کشتی فرنگی و مازندران، تهران و البرز در کشتی آزاد بعنوان استان‌های معین، اردو‌های مشترک، کلاس‌های آموزشی و فنی را برای سایر استان‌ها برگزار کنند.

در ادامه روسای هیئت‌های کشتی نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را ارائه دادند که به شرح زیر می‌باشد:

علی عبدی رئیس هیئت کشتی استان قم: عملکرد هیئت‌ها به صورت تخصصی بررسی شود و در جا‌هایی که نیاز به همکاری دارند، به یکدیگر کمک کنند. آماده ایم که میزبان اردو‌ها و مسابقات چند جانبه باشیم.

علی اکبر بصیرنیا رئیس هیئت کشتی استان گلستان: همه کشتی را می‌بینند و در ویترین ورزش و رسانه قرار دارد. جلسه با حضور مدیرکل، استاندار، کارآفرینان و سرمایه گذاران و رئیس فدارسیون می‌تواند به کار هیئت‌ها کمک کند.

علیرضا کرمی دبیر هیئت کشتی استان همدان: برخی از کشتی گیران ما اعتماد به نفس کاذب داشتند. در موضوع آنالیز قوی‌تر عمل کنیم.

محمد مسعودی رئیس هیئت کشتی استان چهارمحال و بختیاری گفت: ظرفیت قهرمانان کشتی بسیار بالاست و پیشنهاد می‌کنم هیئت‌ها نسبت به چاپ پوستر و بنر آن‌ها در سالن‌ها اقدام کنند.

عباس سروری رئیس هیئت کشتی استان خراسان جنوبی تصریح کرد: در برخی موارد استاندار‌ها و مسئولان ارشد با کشتی همراهی نمی‌کنند یا در پخش زنده مشکل داریم، فدراسیون کشتی می‌تواند در این زمینه تأثیرگذار باشد. کشتی کشور نباید جزیره‌ای باشد بلکه تمام هیئت‌ها باید به یکدیگر کمک کنند.

مجید ذهبی رئیس هیئت کشتی یزد گفت: حضور قهرمانان کشتی در استان‌ها بسیار سازنده است و می‌تواند باعث انگیزه در کشتی گیران خردسالان، نونهال و نوجوان شود. ما پس از المپیک میزبان رحمان عموزاد بودیم و تأثیر حضور وی این شد که در یک هفته نزدیک به ۱۰۰ کشتی گیر در باشگاه‌های کشتی یزد ثبت نام کردند.

مصطفی میرزایی رئیس هیئت کشتی استان اصفهان اظهار داشت: همه کار‌ها را نباید فدراسیون انجام دهد، روسای هیئت‌های کشتی می‌توانند کار‌های زیادی در استان خود انجام دهند. اگر ما حرکت کنیم، استاندار، نماینده و شهردار مجبور هستند که همراهی کنند.

ساسان خوبیاری رئیس هیئت کشتی استان فارس گفت: استان ما برای بازی‌های آسیایی و المپیک بعدی برنامه ریزی کرده است. میزبان لیگ نوجوانان و رده پایه بودیم و پای کار آمدیم، اما برخی از استان‌ها شرکت نکردند. اگر از هیئت‌های برتر در یک مراسم تجلیل و تقدیر شود، از بعد رسانه‌ای تأثیر فراوانی بر مسئولان و مردم استان دارد.

حمید یاری رئیس سازمان لیگ و مسابقات فدراسیون کشتی تصریح کرد: مسابقات قهرمانی کشور را پیش رو داریم و هر هیئتی که به دنبال میزبانی است از همین الان اعلان آمادگی کند. در بحث تبلیغات و پخش زنده نیز کار‌هایی انجام داده ایم که می‌توانیم به کمک هیئت‌ها بیایم. هیئت‌های کشتی تیم‌های لیگ برتر را برای استان بدانند و همکاری و تعامل بیشتری با آن‌ها داشته باشند.

حسینعلی نجف زاده دبیر هیئت کشتی اردبیل گفت: استان اردبیل به تمامی هیئت‌ها اعلام کرده است که آماده میزبانی برای اردو‌ها و مسابقات چند جانبه است.

در این جلسه همچنین در مورد کمیته استان‌ها رأی گیری شد و امید شایگان از مازندران، رمضان جمال پور از خوزستان، جمشید خیرآبادی از کردستان، قاسم علی عسگری از تهران، عباس سروری از خراسان جنوبی، علی عبدی از قم بعننوان اعضای اصلی و فرید بهرامی از لرستان و عباس محمدی از زنجان بعنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند.

همچنین حضور دیگر روسای هیئت کشتی استان‌ها در جلسه این کمیته بلامانع است و باعث رشد کشتی استان خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *