صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

شکنجه کودکان در بازداشتگاه‌های ایالتی تگزاس

۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۳:۵۱
کد خبر: ۴۷۹۷۷۳۰
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا نشان می‌دهد که سیستم بازداشت نوجوانان تگزاس، کودکان را شکنجه می‌کند.

خبرگزاری میزان - وزارت دادگستری آمریکا در روز یکم آگوست گذشته (۱۱ مرداد) گزارشی در مورد سیستم فاجعه‌بار بازداشت نوجوانان در تگزاس منتشر کرد.

این زندان‌ها از سوی وزارت دادگستری تگزاس می‌شود و گزارش وزارت دادگستری آمریکا جزئیات آزار و اذیت بدنی، جنسی و روانی گسترده و نظام‌مند کودکان از سوی کارکنان زندان تحت قوانین سیستم قضایی تگزاس را شرح می‌دهد.

به گزارش «WSWS»، گزارش اخیر تایید می‌کند که سوءاستفاده در واقع سیاست مقام‌های ایالتی تگزاس است.

کودکانی که دولت ایالتی علیه آن‌ها این جنایات را مرتکب می‌شود، از آسیب‌پذیرترین افراد جامعه هستند؛ بسیاری از این کودکان در معرض قاچاق جنسی قرار دارند.

این گزارش نشان می‌دهد که از خشونت بیش‌ازحد علیه کودکان استفاده می‌شود که به کودکان آسیب می‌زند.

گزارش وزارت دادگستری آمریکا می‌گوید که وزارت دادگستری تگزاس از نیرویی استفاده می‌کند که باعث ایجاد «رنج غیرضروری و عمدی» می‌شود و ناقض قانون اساسی این کشور است.

کارکنان در سال ۲۰۲۲ بار‌ها از اسپری فلفل علیه کودکان استفاده کردند، بدون اینکه تلاشی برای «درگیری کلامی» با کودکان مورد نظر داشته باشند و در آن زمان به برخی از کودکان دستبند زده بودند.

موارد دیگر آزار فیزیکی شامل استفاده از محدودیت فیزیکی خطرناکی است که معمولا از سوی نیرو‌های پلیس استفاده می‌شود، مانند زانو زدن بر روی پشت و تنه کودکان، که به‌راحتی می‌تواند منجر به ایست قلبی شود.

سالانه افراد زیادی در آمریکا با این شیوه از سوی پلیس کشته می‌شوند، مانند پرونده بدنام جورج فلوید در سال ۲۰۲۰ از سوی پلیس در مینه‎سوتا و کنت ناتس در سال ۲۰۲۳ در تگزاس.

علاوه بر این، کودکان برای مدت‎زمان بسیار طولانی در واحد‌های سلول انفرادی حبس می‌شوند.

این گزارش به کمیسیون ملی مراقبت‌های بهداشتی زندان‌ها استناد می‌کند که در بیانیه‌ای در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که برای کودکان، زمان سپری‌شده در سلول انفرادی حتی سخت‌تر است و آسیب‌های رشدی، روانی و جسمی آن گسترده‌تر و ماندگارتر است، آن‌ها زمان را متفاوت تجربه می‌کنند، یک روز برای یک کودک در انفرادی آزاردهنده‌تر از یک روز برای زندانیان بزرگسال است.

کودکان به‌طور مداوم ۱۷ تا ۲۲ ساعت در روز را به تنهایی در سلول‌های خود در واحد‌های جمعیت عمومی سپری می‌کنند.

براساس تعریف ارائه‎شده از سوی کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل و یافته‌های وزارت دادگستری، می‌توان به‌طور منطقی گفت که دولت تگزاس به‌طور معمول و پیوسته کودکان را در مراکز بازداشت خود شکنجه می‌کند.

این گزارش همچنین خاطرنشان می‌کند که وزارت دادگستری تگزاس نمی‌تواند مراقبت‌های بهداشت روانی کافی را ارائه کند؛ علی‌رغم اینکه اکثر کودکان در این مرکز نیاز‌های جدی بهداشت روانی، از جمله سابقه تروما، دارند.

مراقبت‌های بهداشت روانی ناکافی آن‌ها را در معرض خطر جدی آسیب قرار می‌دهد؛ کودکان همچنین با یک برنامه پیشگیری از خودکشی درمان می‌شوند که خطر آسیب به کودکان را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *