صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گفت‌وگو|

روشن: اگر مجیدی به استقلال برگردد دیوانه است!/ تیم ملی به راحتی ازبکستان را می‌برد

۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۴:۳۸
کد خبر: ۴۷۹۷۷۰۲
دسته بندی‌: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال تهران گفت: رفتن نکونام اشتباه بود و باید می‌گذاشتند بماند تا بهانه نیاورد که نگذاشتند کار کنم، وگرنه تیم را قهرمان می‌کردم.

حسن روشن در گفت‌وگو با میزان، ضمن تأکید بر اینکه تیم ملی بدون هیچ مشکلی از پس ازبکستان برمی‌آید، اظهار داشت: ازبکستان با وجود ملی‌پوشان خوبی که دارد، حریف ایران نمی‌شود و چندین سطح از آن‌ها بالاتر هستیم. هرقدر در فوتبالمان مشکل داشته باشیم، دیگر به این روز نرسیدیم که جلوی ازبکستان کم بیاوریم و ان‌شاءالله به همت تیم ملی و کادرفنی پیروز مسابقه خواهیم بود و به راحتی پیروز مسابقه هستیم.

وی ادامه داد: در گذشته چند تیم مختلف از تیم‌های الف و ب بگیرید تا جوانان و امیدها به عنوان پشتوانه برای تیم ملی داشتیم، اما متأسفانه در دوره کنونی با فقر بازیکن مواجه هستیم و از آن طرف دلال‌ها بسیار پرتلاش در حال فعالیت در آکادمی‌ها هستند. با حشمت مهاجرانی که هم‌اکنون کسالت دارد، صحبت می‌کردم هم همین نظر را داشت و اعتقاد داریم فقر بازیکن جوان و خوب در فوتبال ایران مشهود است.

نمی‌توان به قلعه‌نویی درباره دعوت از بازیکنان خرده گرفت

روشن گفت: علت اینکه خط دفاعی تیم ملی ما هنوز پیر است و جوان‌گرایی به آن شکلی که باید، صورت نگرفته همین مسائل و فقر بازیکن است و چون خط دفاعی حساس است، امیر قلعه‌نویی به راحتی نمی‌تواند ریسک کند. از طرفی مدافعان جوان خوبی نساخته‌ایم که بخواهیم با این افراد جایگزین کنیم و نباید بگذارند دلال‌ها فوتبال پایه ما را به‌هم بریزند.

پیشکسوت باشگاه استقلال مطرح کرد: از مسئله دعوت نشدن رامین رضاییان بی‌اطلاع هستم و به عقیده من، این موضوع یک تصمیم شخصی است و نمی‌توان به قلعه‌نویی خُرده گرفت که چرا کنعانی‌زادگان دعوت می‌شود، اما رضاییان نه؛ ممکن است دلایل دیگری داشته باشد.

 

استقلال مقابل هوادار بدون ترس و هجومی بازی کرد

روشن در رابطه با انتخاب سهراب بختیاری‌زاده به عنوان سرمربی موقت استقلال گفت: بختیاری‌زاده یک سرمربی جنتلمن و باشخصیت است و آرامش خوبی به تیم تزریق کرده است؛ استقلال در اولین بازی تحت هدایت او مقابل هوادار، برخلاف زمان نکونام، بدون ترس و هجومی بازی کرد و مزد آن هم پیروزی بود.

وی ادامه داد: خیلی زشت است که در همین ابتدای کار، برای سهراب بختیارزاده از عنوان «مربی موقت» استفاده و بر روی آن تأکید داشته باشند و صحبت از گزینه خارجی یا داخلی بیاورند. سهراب یک مربی باشخصیت و باپرستیژ است و مطرح کردن این صحبت‌ها در فضاهای مختلف آن هم در همین روزهای ابتدایی جالب نیست.

نکونام باید می‌ماند تا ثابت شود می‌تواند استقلال را قهرمان کند یا نه

روشن اضافه کرد: از همان روز اول گفتم نکونام نباید برود، الان هم می‌گویم نباید می‌رفت؛ باید می‌ماند تا ثابت شود می‌تواند استقلال را قهرمان کند یا نه؛ اینکه گذاشتند او برود تا بهانه بیاورد که این‌ها نگذاشتند من استقلال را قهرمان کنم، به نفع جواد نکونام شد. بارها به جواد گفتیم تفکرات خود را تغییر دهد تا موفق شود که به این روز نرسد، اما متأسفانه گوش نکرد.

پیشکسوت استقلال یادآور شد: با احمد شهریاری صحبت کردم و به او گفتم به جای اینکه دغدغه‌اش انتخاب سرمربی باشد، یک کمیته فنی تشکیل دهد تا آن کمیته به دنبال سرمربی برود و او به کارهای دیگر تیم برسد. کل دغدغه شهریاری و فرشید سمیعی انتخاب سرمربی و مصاحبه شده و متأسفانه نمی‌دانم علت مخالفت آن‌ها با تشکیل کمیته فنی چیست؟ کمیته فنی اگر در تیم باشد سرمربی جرأت نمی‌کند کار اشتباهی انجام دهد.

 

هیچ مربی خارجی خوبی در برهه کنونی بیکار نیست

وی در رابطه با انتخاب سرمربی خارجی برای استقلال گفت: این صحبت‌هایی که مدیران استقلال مطرح می‌کنند، بی‌پایه و بی‌اساس است؛ شما مطمئن باشید هیچ مربی خارجی خوبی در برهه کنونی پیدا نمی‌شود. هر کس هم پیدا کرده‌اند یا بیکار است یا سطحِ پایین! مربی خارجی خوب در حال حاضر در فوتبال اروپا و آمریکای جنوبی در حال فعالیت است و وسطِ فصل زمان انتخاب سرمربی نیست.

روشن در رابطه با شایعه حضور فرهاد مجیدی در استقلال خاطرنشان کرد: مجیدی هم به استقلال نمی‌آید. نمی‌دانم این صحبت‌ها از کجا بیرون می‌آید. اگر او واقعاً به استقلال بیاید، دیوانه است! ما پیشکسوتان از اول گفتیم بگذارند نکونام کارش را ادامه دهد تا ببینیم به کجا می‌رسد؛ حالا که گوش ندادند حداقل بگذارند سهراب به کارش ادامه دهد. فرهاد نمی‌آید؛ اگر هم آمد و به قول عده‌ای توانست در این شرایط بحرانی موفق شود که بعید می‌دانم؛ من و تمام پیشکسوتان به او "کفش طلا" هدیه می‌دهیم! 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *