صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رونمایی از ۸ نوع تجهیزات یگان ویژه فراجا

۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۷:۴۱
کد خبر: ۴۷۹۷۶۸۸
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
فرمانده یگان‌های ویژه فراجا، گفت: ۸ نوع از تجهیزات یگان ویژه فراجا که با تلاش واحد‌های تحقیقاتی به مرحله نمونه سازی رسیده‏، رونمایی شد.  

خبرگزاری میزان - سردار سرتیپ حسن کرمی، فرمانده یگان‌های ویژه فراجا، گفت: امروز در حوزه تحقیقات صنعتی متناسب با فناوری‌های روز دنیا که مورد نیاز پلیس و یگان ویژه فراجاست، ۸ سامانه راه‌اندازی شد و در حوزه نظری هم از ۳ جلد کتاب و ۶ طرح تحقیقاتی رونمایی شد.

وی افزود: اولین دستاورد یگان ویژه فراجا، سامانه بیناست که در سطح شهر و در عملیات‌هایی که از انواع گاز‌ها استفاده می‌شود، کاربرد دارد.

فرمانده یگان‌های ویژه، گفت: دومین دستاورد، سلاح لیزری است که در مناطق مختلف عملیاتی بویژه در کویر و عملیات‌های ضد تروریستی استفاده می‌شود.

وی افزود: سامانه صوت که در عملیات بر روی خودرو قرار می‌گرفت و در همه ماموریت‌ها قابل استفاده نبود، کوچک‌سازی شده و قابلیت حمل بر روی موتورسیکلت‌ها را دارد.

سردار کرمی با اشاره به چهارمین دستاورد، گفت: سامانه بلوتوث جایگزین ارتباط بی‌سیم موتورسوران در ماموریت‌ها شد.

وی با بیان اینکه سامانه دست پرتاب، پنجمین دستاورد یگان ویژه است که در عملیات رهایی گروگان کاربرد دارد، افزود: فرمانده میدان برای انجام عملیات با آگاهی کامل، سامانه را به محل نگهداری گروگان پرتاب می‌کند و سامانه تصویر محل هدف را به فرمانده میدان ارسال می‌کند.

فرمانده یگان‌های ویژه، گفت: دستگاه جاروکننده میخ پرچ­ یکی دیگر از دستاورد‌های یگان ویژه است؛ مجرمان حین تعقیب و گریز برای پنجر کردن موتور‌ها و خودرو‌های اعزامی پلیس میخ‌هایی به جاده پرتاب می‌کنند که با این دستگاه می‌توان میخ‌ها را جمع‌آوری کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *