صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

هشتمین نمایشگاه صنعت کفش و کیف ایران – قم برگزار می‌شود

۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۱:۱۴
کد خبر: ۴۷۹۷۶۴۹
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
رئیس ستاد نمایشگاه صنعت کفش و کیف ایران – قم گفت: هشتمین دوره نمایشگاه صنعت کفش و کیف ایران – قم، دی ماه امسال در شهر آفتاب برگزار خواهد شد.

خبرگزاری میزان - جواد شعبان‌زاده در نشست خبری هشتمین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی صنعت کفش و کیف ایران – قم که در محل اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی تهران برگزار شد اظهار کرد: حوزه کفش، صنعتی کارآفرین و اشتغال‌آفرین است که البته هنوز به ابعاد مختلف و ظرفیت‌های آن توجه نشده است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه بزرگ‌ترین رویداد در صنعت کفش ایران به شمار می‌رود افزود: پیش‌بینی می‌کنیم بیش از ۶۰۰ برند مطرح کفش ایران در این نمایشگاه حضور داشته باشند، امری بی سابقه که در هیچ رویداد دیگری تجربه نشده است.

رئیس ستاد نمایشگاه صنعت کفش و کیف ایران – قم با بیان اینکه هفتمین دوره نمایشگاه در مجموعه نمایشگاه بین‌المللی استان قم برگزار شد خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال گسترده شرکت‌ها، تجار و بازرگانان، تصمیم گرفتیم دوره هشتم را در مجموعه شهر آفتاب برگزار کنیم.

وی ادامه داد: نمایشگاه مذکور از ۱۸ تا ۲۱ دی ماه امسال و به صورت تخصصی برگزار می‌شود و بازدید عمومی از آن میسر نیست.

شعبان‌زاده با بیان اینکه زمان بازدید از نمایشگاه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ در نظر گرفته شده است گفت: انتظار داریم امسال ۲۵۰۰ بازرگان خارجی از ۳۴ کشور در این رویداد حضور پیدا کنند ضمن اینکه اسکان و پذیرایی رایگان از همه مهمانان خارجی، یکی از آپشن‌هایی است که برای همه غرفه‌ها و برند‌ها در نظر گرفته شده است.

رئیس ستاد نمایشگاه صنعت کفش و کیف ایران – قم خاطرنشان کرد: نمایشگاه هشتم نسبت به دوره قبل، رشدی صد در صدی از نظر مساحت غرفه‌ها و افزایش ۵۰ درصدی از نظر تعداد شرکت‌کننده را داراست.

وی با بیان اینکه در ادامه رویدادی در ارتباط با صنایع و ماشین آلات وابسته به حوزه کفش برگزار می‌شود گفت: پیش‌بینی می‌کنیم ۲۵۰ شرکت از ده‌ها کشور در آن نمایشگاه حضور یابند.

شعبان‌زاده تصریح کرد: این رویداد احتمالا خردادماه سال آینده برگزار خواهد شد البته هنوز زمان قطعی برگزاری مشخص نشده است.

رئیس ستاد نمایشگاه صنعت کفش و کیف ایران – قم با بیان اینکه کفش صنعتی پاک، کم آب‌بر و جزو مشاغل خانگی و محله‌محور است گفت: سهم مشاغل خانگی در این حوزه به ۸۰ درصد می‌رسد ضمن اینکه با اشتغال‌زایی برای ۵۰۰ هزار نفر، رتبه چهارم را در این زمینه دارد.

شعبان‌زاده خاطرنشان کرد: از گردش مالی ۳ میلیارد دلاری صنعت کفش، ۱۰۰ میلیون دلار سهم صادرات بوده، ولی با توجه به ظهور تولیدکنندگان و طراحان جوان و خلاق، این مسئله ظرفیت بیشتری دارد، اما ساز و کار صادرات‌محور در ایران هنوز شکل واقعی خود را پیدا نکرده است.

وی با بیان اینکه برند‌های معتبر داخلی و خارجی در نمایشگاه هشتم صنعت کیف و کفش ایران – قم حضور خواهند داشت عنوان کرد: بیش از ۳ هزار آیتم مواد اولیه در این صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرند و ۷۰ شغل در ارتباط با آن فعال هستند.

رئیس ستاد نمایشگاه صنعت کفش و کیف ایران – قم با بیان اینکه تعاملات تخصصی در دوره‌های قبلی نمایشگاه موجب بومی‌سازی بسیاری از مواد اولیه وارداتی در داخل کشور شده است گفت: در حقیقت یکی از مهمترین دستاورد‌های این نمایشگاه، خودکفایی در ده‌ها مورد از مواد اولیه صنعت کفش بوده است.

وی تصریح کرد: قاچاق یکی از آسیب‌هایی است که گریبان صنعت کفش را هم گرفته و موجب شده است قیمت تمام شده برخی مواد اولیه کفش در ایران از مشابه خارجی بیشتر باشد.

شعبان‌زاده افزود: بیش از ۷۰ درصد صادرات کفش ایران از استان قم صورت می‌گیرد و این استان ترمینال صادراتی کفش کشور محسوب می‌شود ضمن اینکه قم قطب تولید کفش ماشینی ایران هم هست.

رئیس ستاد نمایشگاه صنعت کفش و کیف ایران – قم با بیان اینکه تولیدات کفش دارای گرید‌های مختلف کیفی هستند گفت: تولیدات با کیفیت در ایران فراوان هستند، ولی اتفاقاتی که طی ۱۰ سال اخیر در ایران افتاده، بخشی هم مربوط به تغییر سلیقه مصرف کنندگان است.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش مصرف کفش بر اساس مد و استایل، تولیدکنندگان سعی در کاهش قیمت دارند که این امر به نوبه خود بر روی کیفیت هم تاثیر گذاشته است.

شعبان‌زاده با بیان اینکه این مسئله در مورد صادرات هم صدق می‌کند خاطرنشان کرد: بازاری ۶۰۰ میلیون نفری در حوزه همسایگان ایران داریم البته تولیدکنندگان ایرانی تنها به این کشور‌ها بسنده نکرده و بازار‌های دورتر را هم مد نظر دارند به طوری که نیمی از کشور‌هایی که قرار است در نمایشگاه هشتم کیف و کفش ایران – قم شرکت کنند، تاکنون مشتری ایران نبوده‌اند.

رئیس ستاد نمایشگاه صنعت کفش و کیف ایران – قم گفت: سال گذشته ۴۱ هزار بازدیدکننده تخصصی یعنی فروشندگان و تجار کفش از نمایشگاه بازدید کردند، افرادی که از قبل برای حضور در این رویداد ثبت نام کرده بودند؛ برای نمایشگاه امسال هم ۶۲۳ شرکت ثبت نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: صنعت کفش در ایران به خصوص در زمینه کفش‌های ورزشی و پیاده‌روی رو به رشد است، همچنین قرار است ۳۰ درصد ماشین آلات صنعت کفش جین جیانگ کشور چین هم در نمایشگاه صنایع وابسته کفش ایران به نمایش در بیایند که به یقین موجب آشنایی بیشتر تولیدکنندگان ایرانی با صنایع به روز دنیا خواهد شد.
 
اعزام سفیر کفش ایران به کشور‌های هدف بازار صادراتی ایران

در ادامه، محسن سلیمانی دبیر انجمن کفش قم و دبیر ستاد نمایشگاه اظهار کرد: نمایشگاه صنعت کفش و کیف ایران – قم بزرگ‌ترین رویداد حوزه کفش و صنایع وابسته در ایران است به همین دلیل تصمیم گرفته شده نمایشگاه کاملا تخصصی برگزار شود.

وی افزود: تبلیغات مربوط به نمایشگاه هم به صورت تخصصی و هدفمند انجام می‌شود به این صورت که افرادی با عنوان سفیر کفش، به شناسایی تولیدکنندگان کیف و کفش می‌پردازند تا از آن‌ها برای شرکت در نمایشگاه دعوت شود.

سلیمانی با بیان اینکه سفیر کفش ایران سفر‌هایی نیز به کشور‌های مختلف داشته است گفت: این شخص با تسلط به چهار زبان زنده دنیا، سعی در ایجاد ارتباط با تولیدکنندگان و بازرگانان صنعت کیف و کفش داشته و از آن‌ها دعوت به حضور در این نمایشگاه می‌کند.

وی ادامه داد: چهار تیم تولید و توزیع محتوای تخصصی در حوزه کیف و کفش ویژه فضای مجازی هم فعال شده‌اند و امور تبلیغاتی در این زمینه را بر عهده دارند.

دبیر انجمن کفش استان قم با بیان اینکه ستاد خبری ویژه نمایشگاه تشکیل شده است گفت: این ستاد در روز‌های برگزاری نمایشگاه هم فعال است و اهالی رسانه می‌توانند با حضور در سالن شهر آفتاب، به تولید محتوای خبری پیرامون صنعت کفش بپردازند.

انتهای پیام/

 


برچسب ها: نمایشگاه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *