صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

پیامدهای طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی

۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۵:۰۲
کد خبر: ۴۷۹۷۶۴۶
طوفان‌الاقصی دارای دستاوردهای زیادی در سطوح مختلف بوده و سران رژیم صهیونیستی به شکست خود درپی این عملیات اذعان کرده‌اند.

خبرگزاری میزان - آنچه که به‌عنوان یک عملیات بی‌سابقه و خیره‌کننده از سوی گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین در روز ۷ اکتبر سال ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) آغاز شد، فصلی نوین را در منطقه گشود.

عملیات طوفان‌الاقصی شناسایی نشد و سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نتوانستند این حمله را پیش‌بینی کنند.

نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

رژیم صهیونیستی در واکنش به این عملیات، جنگی ویرانگر را به راه انداخته که طی یک سال به شهادت بیش از ۴۲ هزار نفر و مجروح شدن حدود ۱۰۰ هزار نفر دیگر منجر شده است.

حدود ۶۰ درصد از منازل مسکونی غزه ویران شده و بسیاری دیگر آواره شده‌اند.

رژیم صهیونیستی با این نسل‌کشی که یک سال از آن می‌گذرد به هیچ یک از اهداف خود دست نیافته است.

علاوه بر این، جنگ غزه تاکنون هزینه‌های سنگینی را برای این رژیم به‌همراه داشته است.

بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی، اذعان کرد که جنگ جاری طولانی‌ترین و گران‌ترین جنگ در تاریخ رژیم صهیونیستی است و هزینه‌های مستقیم آن تاکنون به حدود ۶۶.۶ میلیارد دلار رسیده است.

این مقام صهیونیست با تاکید بر اینکه احتمال افزایش این رقم وجود دارد، تصریح کرد: همه ما نیاز به تامین مالی این جنگ را احساس خواهیم کرد و برای ما آسان نخواهد بود.

خودداری مقام‌های صهیونیست از پذیرش مسئولیت شکست

اتهام‌های مستمر بخشی از یک بحث تلخ و گسترده‌تر در مورد این موضوع است چه کسی مقصر بزرگ‌ترین شکست امنیتی در رژیم صهیونیستی از زمان تأسیس آن در سال ۱۹۴۸ است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، از پذیرش مسئولیت خودداری کرده، اگرچه چندین مقام ارشد نظامی و اطلاعاتی به این شکست اذعان کردند.

تعدادی از مقام‌های صهیونیست ضمن اذعان به شکست در ۷ اکتبر، استعفا کرده و یا اشتباه‌های خود را پذیرفتند.

یکی از افسران اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی، متخصص غزه، اندکی پس از حمله ۷ اکتبر به گاردین گفت: ما ازخودراضی و تنبل بودیم و از نوعی تفکر گروهی رنج بردیم و بهای هنگفتی را برای آن پرداخت خواهیم کرد.

دومین موضوع درباره شکست رژیم صهیونیستی، اعتماد به حصار مرزی به اصطلاح غیرقابل نفوذ میلیارد دلاری بود که در اطراف غزه ساخته شده بود.

خاورمیانه بعد از طوفان‌الاقصی

عملیات طوفان‎‌الاقصی به‎طرز آشکاری نشان داد که بدون حل‌وفصل مسئله فلسطین، ثبات و تنش‌زدایی پایدار در خاورمیانه وجود نخواهد داشت.

سران عرب در خاورمیانه بیش‌ازپیش آگاه هستند که مسئله فلسطین دیگر قابل غفلت نیست و خواستار راه‌حل است.

به نظر می‌رسد که امروز مسیر کاهش تنش و ثبات در خاورمیانه خارج از کنترل کشور‌های عربی است که  نظاره‌گر گسترش درگیری در لبنان هستند و از سوی دیگر آمریکا نمی‌تواند یا نمی‌خواهد به‎طور مؤثر بر رژیم صهیونیستی فشار بیاورد تا جنگ را پایان دهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *