صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

مشکلات ۵ واحد تولیدی و صنعتی در جلسه ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی استان سمنان بررسی شد

۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹:۲۰
کد خبر: ۴۷۹۷۶۲۶
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
مشکلات ۵ واحد تولیدی در چهارمین جلسه ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان سمنان به ریاست حجت الاسلام و المسلمین اکبری، رئیس کل دادگستری استان سمنان مورد بررسی قرار گرفت.

خبرگزاری میزان- چهارمین جلسه ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان سمنان به ریاست حجت الاسلام و المسلمین اکبری، رئیس کل دادگستری استان سمنان و با حضور اعضای این ستاد و متصدیان ۵ واحد تولیدی، صنعتی استان که دارای مشکلات مختلفی بودند، در سالن شهدای هفتم تیر دادگستری استان برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در ابتدای این جلسه با تبریک هفته فراجا و عملیات ظفرمندانه «وعده صادق ۲» به نیرو‌های مسلح و رزمندگان اسلام و تسلیت وقایع اخیر، شهادت سیدمقاومت، حسن نصرالله و سردار نیل فروشان و همراهان ایشان به محضر حضرت، ولی عصر (عج) گفت: از تدابیر حکیمانه و ارزشمند رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی بویژه بیانات گهربار ایشان در نمازجمعه هفته گذشته کمال تشکر را داریم و از درگاه باری تعالی آرزمندیم، هرچه زودتر بساط ظلم وجور که تابلوی آن آمریکای ظالم و اسرائیل خونخوار است برچیده شده و آسایش و آرامش بر مردم جهان حکم فرما شود.

وی در ادامه با اشاره به موضوع جلسه افزود: از زحمات تمامی مسئولان عضو این ستاد که دلسوزانه و سخت کوشانه برای رفع مشکلات پیش روی واحد‌های تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی در سراسر استان تلاش می‌کنند قدردانی می‌شود و بی شک زحمات شمادر این زمینه لازم بوده، اما کافی نیست و انتظار می‌رود؛ شاهد افزایش تلاش‌ها باشیم تا اصحاب تولید بی هیچ دغدغه‌ای به امر تولید بپردازند و اگر هم مشکلی برای واحد تولیدی حادث شد همه مسئولین به صورت قانونی و ضابطه‌مند برای استمرار چرخه تولید و اشتغال گام بردارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری تصریح کرد: تصمیماتی که در این جلسه اتخاذ می‌شود در اولویت اجرا قرار دارد و می‌بایست عملیاتی شود و کارگروه‌های فرعی جلسات را به موقع برگزارکرده تا تولید کنندگان نتیجه موثر حمایت قانونی این ستاد را به عینه درک و لمس کنند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به برخی از مصوبات این ستاد ادامه داد: دو شهرک صنعتی فجر و جنت آباد گرمسار از حیث مدیریت امور، زیر مجموعه سازمان همیاری‌های شهرداری هستند و در این جلسه مصوب شد تا کارگروهی بدین منظور تشکیل شود و برای رفع برخی از مشکلات و کمبود‌های این شهرک ها، طی پیشنهادی به سازمان‌های ذیربط در تهران اعلام شود تا در صورت امکان مدیریت این مجموعه‌ها به شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان واگذار شده و شاهد ارتقاء و بهبود امور مربوطه باشیم.

وی در ادامه عنوان کرد: ۲ شرکت نیز دارای مشکلات زیست محیطی بودند که مقرر شد؛ کمیسیون ماده ۱۱ هوای پاک، هرچه زودتر مصوبات لازم برای رفع مشکلات این واحد‌ها را اتخاذ کند.

همچنین یک واحد تولیدی با تعدادی از بانک‌های عامل دولتی و خصوصی مشکل در بازپرداخت معوقات داشت که مهلت دو ماهه برای پرداخت دیون داده شد تا این شرکت نیز با انجام تعهدات در مهلت مقرر، بتواند نسبت به رفع توقیف حساب ها، برخی از اموال و حتی ممنوع الخروجی به صورت درست و تضمین شده اقدام کند.

رئیس ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی استان سمنان در خاتمه تصریح کرد: مسئولان این ستاد بایستی به نحوی عمل کنند که اعتماد صاحبان صنعت و اشتغال فراهم شود و از سوی دیگر متصدیان واحد‌های تولیدی و صنعتی نیز باید عملکردی اعتماد آفرین داشته باشند تا با تسهیل ضابطه‌مند و قانونی، مشکلات مرتفع و شاهد رشد و پیشرفت امور در این خصوص باشیم.

نکته حائز اهمیتی که در این جلسه از سوی هریک از صاحبان تولید و صنعت حاضر در جلسه مورد قدردانی قرار گرفت، بررسی جزئی و گام به گام مشکلات هر واحد تولیدی بود که فی المجلس از سوی رئیس کل دادگستری استان سمنان از مسئول مربوطه پیگیری و مطالبه می‌شد تا مسائل به صورت واقعی و نتیجه محور حل شود.

در این جلسه به مشکلات واحد‌های تولیدی شرکت تولیدی صنعتی عقاب افشان، ره پویان نوین راه ابریشم، پارس موتورگستر آریا، مهربان الیاف و ماهان شیمی کویر رسیدگی شد.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *