صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گزارش| 

کمک دستگاه قضایی به تولید و اشتغال/ ۸ واحد تولیدی تعطیل با کمک ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان زنجان احیا شدند

۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰:۱۶
کد خبر: ۴۷۹۷۶۰۲
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
 رئیس کل دادگستری زنجان گفت: در راستای تمرکز زادیی از مرکز و بازدید میدانی از کارخانجات و شرکت‌های تولیدی که ۲ جلسه در شهرستان‌های ابهر و طارم برگزار شده که ماحصل این جلسات جلوگیری از تعطیلی ۳۱ واحد تولیدی در سطح استان و همچنین احیای ۸ واحد تعطیل شده در شهر زنجان و حفظ ۲۳۳ نفر نیروی کار است.

خبرگزاری میزان- حمایت قانونی و قضایی از تولید و تولیدکنندگان از اولویت‌های قوه قضاییه است، که بی شک از پایه‌های اصلی تحقق شعار سال نیز محسوب می‌شود.

ایجاد هر واحد تولیدی و یا احیای واحد‌های نیمه تعطیل و یا تعطیل شده و بازگشت آن‌ها به چرخه تولید، تقویت‌کننده وضعیت اقتصادی و زمینه‌ساز اشتغال جوانان می‌شود که در بهبود وضعیت اقتصادی کشور نیز قطعا تاثیرات مثبتی در بر خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: 

حفظ حدود ۸ هزار فرصت شغلی با پیگیری ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان در ۳ سال گذشته

قوه قصاییه با رویکرد حمایت از سرمایه‌های ملی برخورد با خاطیان در حوزه تولید و صنعت در هر سطحی را در دستورکار خود قرار داده است و بر همین اساس نیز یکی از اقدامات روسای کل دادگستری‌های سراسر کشور بازدید از شهرک‌های صنعتی، واحد‌های تولیدی و برگزاری جلسات با کارفرمایان و کارآفرینان برای رفع مشکلات و معضلاتی است که این واحد‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

حضور مقامات قضایی و مدیران اجرایی استانی و کشوری در کنار تولیدکنندگان خصوصا از طریق انجام بازدید‌های میدانی، ضمن تقویت انگیزه‌های کار و فعالیت، به شناسایی دقیق مشکلات موجود و تداوم روند پیگیری‌های لازم در جهت رفع موانع پیش رو و حصول نتیجه مطلوب کمک شایان توجهی خواهد کرد.

تاکنون ۴ هزارو ۲۰۰ واحد تولیدی در کشور احیا شدند

علی جمادی، رئیس دبیرخانه ستاد مرکزی پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه روز شانزدهم مهرماه در جلسه ستاد مرکزی پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی که با موضوع بررسی چالش‌ها و راهکار‌های ناترازی انرژی برگزار شد، گفت: امروز جلسه ۲۶ام در ستاد مرکزی پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه برگزار می‌شود که این جلسات ۸۱ مصوبه داشته و حدود ۹۱ درصد این مصوبات به مرحله نهایی رسیده است و مابقی مصوبات نیز در دستور قرار دارد و اجرایی خواهد شد.

رئیس دبیرخانه ستاد مرکزی پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه افزود: با توجه به گزارش‌هایی که به دبیرخانه ستاد‌های استانی واصل شده است تاکنون ۴ هزارو ۲۰۰ واحد تولیدی در کشور احیا و از تعطیلی آن‌ها جلوگیری شد همچنین ۲۹ هزارو ۲۹۴ درخواست با موضوع مشکلات واحد‌های تولیدی در دبیرخانه ستاد‌های استانی ثبت شد و با بررسی‌های انجام شده از دستگاه‌های مرتبط ۴۴ درصد از مشکلات واحد‌های تولیدی مربوط به بانک‌ها و موسسات مالی است و ۵۲ درصد مربوط به سایر سازمان‌ها و دیگر دستگاه‌ها بوده و ۴ درصد مربوط به مسائل ورشکستگی بوده است.

ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان در این راستا غیر از بازدید از واحد‌های صنعتی و تولیدی، دیدار‌های منظمی را با کارآفرینان سراسر استان دارد تا به حل مشکلات و بهبود وضعیت عملکرد آن‌ها کمک رسانی کند.

اشتغال ۹۶۸ نفر بواسطه تلاش‌ها و حمایت‌های دستگاه قضایی زنجان

حجت‌الاسلام والمسلمین فرجی برحق، رئیس کل دادگستری استان زنجان در گفت‌وگو با میزان، از بازگشت به کار و ایجاد اشتغال برای ۹۶۸ نفر بواسطه تلاش‌ها وحمایت‌های دستگاه قضایی در قالب ستاد اقتصاد مقاومتی در نیمه نخست سال ۱۴۰۳ خبر داد.

وی در تشریح عملکرد ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان از تشکیل چهار جلسه اقتصاد مقاومتی در محل کارخانجات و مراکز تولیدی دارای مشکل خبر داد. 

جلوگیری از تعطیلی ۳۱ واحد تولیدی در سطح استان

 رئیس کل دادگستری زنجان افزود: در راستای تمرکززادیی از مرکز و بازدید میدانی از کارخانجات و شرکت‌های تولیدی که ۲ جلسه در شهرستان‌های ابهر و طارم برگزار شده که ماحصل این جلسات جلوگیری از تعطیلی ۳۱ واحد تولیدی در سطح استان و همچنین احیای ۸ واحد تعطیل شده در شهر زنجان و حفظ ۲۳۳ نفر نیروی کار است.

تشکیل کمیته سه جانبه با حضور دادستان، بازرس کل و مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان

حجت‌الاسلام والمسلمین فرجی برحق گفت: تشکیل کمیته سه جانبه با حضور دادستان، بازرس کل و مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان رنجان را از دیگر اقدامات ستاد اقتصاد مقاومتی دستگاه قضایی است. 

وی گفت: بواسطه اقدامات این کمیته سه جانبه و همکاری و هماهنگی مسئولین قضایی توانستیم اراضی شهرک صنعتی شهرستان زنجان که بعضا بیش از ۱۰ سال به صورت راکد در ید افراد فاقد اهلیت و بدون اجرای پروژه بوده خلع ید و به سرمایه گذاران واقعی واگذار شود و از تضییع حقوق عامه و بیت المال جلوگیری به عمل آمد.

رئیس کل دادگستری زنجان تاکید کرد: فلسفه تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی استان پیگیری مشکلات واحدهای صنعتی و تلاش جهت رفع موانع تولید است و نگاه حمایتی مدیران دستگاه‌های اجرایی از واحدهای تولیدی و اشتغال در راستای رفع موانع و حمایت از سرمایه‌گذاران و واحدهای صنعتی امری ضروری است.  

حجت‌الاسلام والمسلمین فرجی برحق تاکید کرد: توسعه اقتصادی استان زنجان در گرو حمایت از واحدهای صنعتی و رفع موانع است که مدیران کلیه ادارات و دستگاه‌های استانی در راستای تحقق شعار سال به وظایف خود عمل می‌کنند . 

وی گفت: پنجمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان اواخر هفته گذشته برگزار شد و مشکلات چهار واحد تولیدی با حضور مدیران واحدهای تولیدی بررسی و ارائه راهکار شد که در ابتدای این جلسه، مدیر عامل شرکت پوشاک نانو مهیار و اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی مطالبی درباره قدامات و تمهیدات لازم برای رفع موانع تولید و حمایت از واحدهای صنعتی بیان کردند. سپس تصمیمات لازم برای رسیدگی به خواسته‌ها و مشکلات مطروحه اتخاذ شد. 

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *