صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس جمعیت هلال‌ احمر با هماهنگ‌کننده مقیم سازمان ملل در ایران دیدار کرد

۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۶:۴۱
کد خبر: ۴۷۹۷۵۹۷
رئیس جمعیت هلال احمر ایران با اشتفان پریزنر، هماهنگ‌کننده مقیم سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران، دیدار و گفتگو کرد.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر؛ دیدار رئیس جمعیت هلال‌احمر با هماهنگ‌کننده مقیم سازمان ملل در ایران به منظور ابراز نگرانی از وقوع یک فاجعه انسانی دیگر در لبنان و هماهنگی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه انجام شد.

در این دیدار، کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر، با محکوم کردن حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه و لبنان، به جنایات این رژیم از جمله هدف قرار دادن مناطق غیرنظامی، کشتار غیرنظامیان، حمله به آمبولانس‌ها و نیرو‌های امدادی و تعطیلی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اشاره کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر نسبت به وقوع یک فاجعه انسانی در لبنان و احتمال نسل‌کشی هشدار داده و خواستار مداخله فوری سازمان ملل برای توقف این حملات شد.

کولیوند همچنین گزارشی از ارسال محموله‌های کمک‌های بشردوستانه توسط جمعیت هلال احمر ایران به لبنان ارائه کرد و با تأکید بر شرایط بحرانی این کشور، به نیاز مبرم مردم لبنان به دارو، تجهیزات پزشکی، اقلام غذایی و زیستی اشاره و آمادگی جمعیت هلال احمر را برای ارسال محموله‌های بیشتر اعلام کرد و بر ضرورت مشارکت فعال و همکاری سازمان ملل در این زمینه تأکید داشت.

در ادامه، اشتفان پریزنر از تلاش‌ها و کمک‌های بشردوستانه جمعیت هلال احمر ایران به مردم لبنان قدردانی کرد و با ابراز تأسف از شرایط ناگوار لبنان، به بی‌خانمان شدن بیش از ۶۰۰ هزار نفر در نتیجه این حملات اشاره کرد.

وی بر اهمیت ارسال سریع کمک‌های نقدی و غیرنقدی به مردم لبنان تأکید داشت. همچنین، او از جان‌باختن ۲۳۰ نفر از همکاران سازمان ملل در غزه و ۲ نفر از نیرو‌های کمیساریای عالی پناهندگان در لبنان ابراز تأسف کرد و بر اهمیت حفظ امنیت امدادگران در این مناطق تأکید نمود.

در پایان، دو طرف به بررسی راهکار‌هایی برای تسهیل و تسریع ارسال کمک‌های بشردوستانه به لبنان پرداختند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *