صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تصویب لایحه موافقت‌نامه معاضدت حقوقی متقابل در امور مدنی و تجاری بین ایران و پاکستان

۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۲:۰۲
کد خبر: ۴۷۹۷۴۹۴
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس از تصویب لایحه موافقت‌نامه معاضدت حقوقی متقابل در امور مدنی و تجاری بین ایران و پاکستان و تصویب آیین‌نامه این کمیسیون خبر داد.

خبرگزاری میزان - محمدتقی نقدعلی در تشریح نشست امروز (سه شنبه، ۱۷ مهرماه) کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از بررسی لایحه یک فوریتی موافقت نامه معاضدت حقوقی متقابل در امور مدنی و تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان با حضور مسئولانی از معاونت حقوقی رئیس جمهور و قوه قضائیه و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس خبر داد و گفت: کلیات و جزئیات این لایحه تصویب و یک تبصره مبنی بر رعایت اصول ۷۷ و ۱۲۵ و ۱۳۹ قانون اساسی در اجرای قانون را به مواد این لایحه الحاق کردیم.

وی با اشاره به اصلاح و تصویب آیین نامه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در این نشست، ادامه داد: کمیته‌های تشکیل شده طی روز‌های اخیر و برخی موارد اصلاحی در آیین نامه گنجانده و در نهایت آیین نامه مشتمل بر ۲۷ ماده تصویب شد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس دوازدهم از بررسی طرح مبارزه با قاچاق انسان، مهاجران و اعضای بدن و مجازات عبور غیرمجاز از مرز‌های کشور در کمیته حقوق جزا و جرم‌شناسی به عنوان رئیس این کمیته خبر داد و گفت: برخی از مواد این طرح بررسی و تصویب شد و پس از اتمام بررسی و چکش کاری برای تصویب به کمیسیون ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *