صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رشد ترانزیت جاده‌ای کشور به ۶۳ درصد رسید

۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۵:۴۱
کد خبر: ۴۷۹۷۴۸۳
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
ترانزیت جاده‌ای تا پایان شهریورماه ۱۴۰۳ با ثبت ۹.۳ میلیون تن کالا، افزایش چشمگیر ۶۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت راه و شهرسازی، اطلاعات و پایش برنامه‌های معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، ترانزیت جاده‌ای در ۶ ماهه سال ۱۴۰۳ با ثبت ۹.۳ میلیون تن کالا، افزایش چشمگیر ۶۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

بر اساس این گزارش، جابه‌جایی مسافران با صورت وضعیت توسط ناوگان حمل‌ونقل جادای در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ به ۶۷ میلیون نفر رسید.

خراسان رضوی و کرمان مقاصد اول مسافران جاده‌ای

بیشترین میزان جابه‌جایی مسافران به مقصد استان‌های خراسان رضوی و کرمان به ترتیب ۹ و ۷ میلیون نفر بوده است، در حالی که استان‌های کهگیلویه و بویراحمد با ۲۶۸ هزار نفر و سمنان با ۴۹۷ هزار نفر مسافر کمترین میزان جابه‌جایی را داشته‌اند. از مجموع ۶۷ میلیون مسافر، ۵۱ درصد از اتوبوس، ۳۴ درصد از مینی‌بوس و ۱۵ درصد از خودرو‌های سواری برای سفر خود استفاده کرده‌اند.

در بخش حمل بار، در همین بازه زمانی ۲۸۳ میلیون تن بار جابه‌جا شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲۷۶ میلیون تن بود، افزایش ۳ درصدی را نشان می‌دهد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیشترین میزان حمل بار به مقصد استان‌های اصفهان با ۲۹ میلیون تن و تهران با ۲۶ میلیون تن بوده و کمترین میزان حمل بار به استان‌های کهگیلویه و بویراحمد با یک میلیون تن و خراسان شمالی با ۲ میلیون تن اختصاص داشته است.

از مجموع ۲۸۳ میلیون تن کالای حمل شده، ۳۳ درصد شامل مواد ساختمانی و معدنی، ۲۰ درصد مواد شیمیایی، ۱۹ درصد محصولات کشاورزی، دامی و غذایی، ۱۶ درصد کالا‌های فلزی و ۱۲ درصد سایر کالا‌ها از جمله ماشین‌آلات، کاغذ، چوب و ضایعات بوده است.

همچنین، ترانزیت جاده‌ای در ۶ ماهه سال ۱۴۰۳ با ثبت ۹.۳ میلیون تن کالا، افزایش چشمگیر ۶۳ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است. از این مقدار، ۴.۷ میلیون تن کالای غیرنفتی و ۴.۶ میلیون تن کالای نفتی بوده است. بندر شهید رجایی با ۲.۵ میلیون تن و پایانه مرزی پرویز خان با ۲.۴ میلیون تن، بیشترین ترانزیت ورودی را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *