صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

مدفون شدن خشونت مسلحانه در آمریکا زیر سیل تیراندازی‌های جمعی

۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰:۰۱
کد خبر: ۴۷۹۷۴۷۴
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
توجه بیش از حد به تیراندازی‌های جمعی در آمریکا سبب شده است تا موضوع فزاینده خشونت‌های مسلحانه در این کشور در اشکال دیگر زیر سایه برود.

خبرگزاری میزان – بحران خشونت‌های مسلحانه در آمریکا به شکل روزافزونی در مسیر وخامت بیشتر حرکت می‌کند و قربانی می‌گیرد؛ این نوع خشونت طیف گسترده‌ای را از خودکشی با سلاح تا تیراندازی‌های جمعی دربرمی گیرد.

خبرگزاری آمریکایی هیل در گزارشی به بررسی موضوع مدفون شدن خشونت مسلحانه زیر سیل تیراندازی‌های جمعی در این کشور پرداخته است.

کارشناسان می‌گویند در حالی که طرح بحث‌ها و ارائه راه‌حل‌هایی برای بحران تیراندازی‌های دسته‌جمعی ضروری است، خشونت‌های مسلحانه روزانه که آمریکایی‌ها با آن روبرو هستند، ممکن است در این میان گم شود.

آنچه در آمریکا به‌عنوان تیراندازی جمعی عمومی شناخته می‌شود، در کانون بحث‌های مربوط به خشونت مسلحانه قرار دارد؛ این بحران به‌ویژه برای قربانیان، زخمی‌ها و خانواده‌های آن‌ها، به‌شدت آسیب‌زا، هولناک و تاثیرگذار هستند.

با وجود این، تیراندازی‌های جمعی در آمریکا فقط بخش کوچکی از خشونت با اسلحه یا قتل‌های مسلحانه است که جامعه آمریکا به‌صورت روزانه با آن مواجه است.

مقام‌های آمریکایی راه‌حل بحران خشونت‌های مسلحانه را نه در ترمیم و اصلاح قوانین حمل سلاح بلکه در افزایش شمار افسران پلیس و مسلح کردن افراد می‌دانند؛ آن‌ها از این طریق از صنعت سودآور اسلحه حفاظت می‌کنند.

سیاستمداران آمریکایی هنگام بحث درباره خشونت روزانه مسلحانه اغلب به افراد بزهکار و جنایت‌کار در مناطق با نرخ بالای جرم و جنایت اشاره می‌کنند و مسئولیت‌های بحران را متوجه آن‌ها می‌دانند.

منتقدان و کارشناسان می‌گویند که سیاستمداران و افراد دارای موقعیت در ساختار قدرت در آمریکا روایت‌های را تغییر می‌دهند و سرزنش‌ها را متوجه جوامع و افرادی می‌کنند که بیش از بقیه تحت تاثیر این بحران آسیب می‌بینند.

براساس گزارش موسسه جان هاپکینز، در سال ۲۰۲۲ بیش از ۴۸ هزار آمریکایی جان خود را بر اثر خشونت‌های مسلحانه از دست دادند؛ این بدان معنی است که در هر دقیقه در سال ۲۰۲۲ یک آمریکایی با اسلحه کشته شد.

تقریبا ۲۷ هزار مورد از مرگ‌های ثبت‌شده ناشی از خودکشی با اسلحه بودند؛ در همان سال، حدود ۶۴۷ تیراندازی جمعی در آمریکا رخ داد و حدود ۶۳۴ نفر کشته شدند.

خشونت‌های مسلحانه در آمریکا از آغاز سال ۲۰۲۴ تاکنون که یک هفته از دهمین ماه آن می‌گذرد، ۱۳ هزار و ۱۰۰ قربانی و ۲۵ هزار و ۱۲۴ زخمی برجای گذاشته است.

به گزارش وب‌سایت گان ویلونس آرشیو، طی ۱۰ ماه گذشته ۴۱۴ تیراندازی جمعی در آمریکا رخ داده و ۲۴ مورد از آن‌ها کشتار جمعی بوده است.

 


رسانه‌های آمریکایی با استناد به آشکار بودن رشد تیراندازی‌های جمعی تلاش می‌کنند تا توجه‌ها را از اصل بحث خشونت مسلحانه منحرف کنند؛ آن‌ها عامدانه موضوع خشونت روزانه مسلحانه در آمریکا و تاثیر آن بر جوامع آسیب‌پذیر را نادیده می‌گیرند.

یک کارشناس آمریکایی در این باره گفت: فکر می‌کنم این حوادث پرمخاطب فراتر از تلاش رسانه‌های برای جلب و جذب مخاطب و تلاشی براساس اداره سیاسی است.

همزمان انتقاد‌های جدی در این باره وجود دارند که به موضوع خشونت‌های مسلحانه روزانه به‌ویژه خودکشی‌ها که در مسیر رشد قرار دارند، بی‌توجهی می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *